Ga naar inhoud

Bijna alle spellen doen het niet in XP


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal Bijna al mijn spellen (ook bv Need for Speed 5) doen het in XP niet. Ik was best tevreden over XP maar toen ik dat merkte heb ik ME weer erop gezet. Ik hoorde dat je in de eigenschappen van het spel iets moet veranderen, en wat precies? want het is behoorlijk frustrerend als je games het niet doen. Weten jullie ook welke games helemaal niet onder Xp draaien? GREET Stefan
Link naar reactie
ik draai zelf al iets van 6 maanden win xp en alle spellen werken nog bij mij alleen roller coaster tycoon niet maar ja maare over je vraag je kan bij een snelkoppeling op je bureaublad rechter muisknop doen dan eigenschappen en dan compatibiliteit en dan op win 98 ofzo zetten mischien dat het dan werkt
Link naar reactie
Je moet in je start-menu naar Programma's, Bureau-accessoires, Programmacompabiliteit. Hier zoek je op de installatie cd het setupbestandje op en klaar is kees. Hij laat dan tijdens de installatie aan de pc denken dat het een vorige Windows versie is. Weg dus met "Er draait niks meer sinds XP geinstalleerd is"
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:3bd68801af="stefan85"]Hoi allemaal Bijna al mijn spellen (ook bv Need for Speed 5) doen het in XP niet. Ik was best tevreden over XP maar toen ik dat merkte heb ik ME weer erop gezet. Ik hoorde dat je in de eigenschappen van het spel iets moet veranderen, en wat precies? want het is behoorlijk frustrerend als je games het niet doen. Weten jullie ook welke games helemaal niet onder Xp draaien? GREET Stefan [/quote:3bd68801af] Wat is het systeem dat je hebt en dan met name de videokaart? Het kan namelijk zijn dat wanneer je een oudere videokaart hebt je de driver moet updaten. Kijk dus even op de site van jouw merk videokaart voor een driver update. Verder kunnen sommige spellen niet helemaal lekker werken onder XP. Kijk dus ook hier voor updates (patch) op de site van de makers van het spel.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:76e1539c57="25061"]Je moet in je start-menu naar Programma's, Bureau-accessoires, Programmacompabiliteit. Hier zoek je op de installatie cd het setupbestandje op en klaar is kees"[/quote:76e1539c57] Als het allemaal zo ontzettend simpel was, hadden hier heus niet zoveel mensen opmerkingen gehad. Die comptabiliteitsmodus werkt SOMS en helemaal niet altijd.
Link naar reactie
[quote:452476b176="copyfile"]ik draai zelf al iets van 6 maanden win xp en alle spellen werken nog bij mij alleen roller coaster tycoon niet [/quote:452476b176] Rollercoaster Tycoon werkte bij mij eerst ook niet. Maar toen heb ik alleen deel 1 en 3 geinstalleerd. toen werkte 1,2 en 3 allemaal tegelijk. Moet je ook eens uitproberen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:e1bfa3fd17="dr. dennis"]heb dit probleem zelf ook, wat je kan proberen is bij eigenschappen een andere compatibel modus te kiezen. Wat ik heb gedaan is gewoon een dual boot ME/XP als spel niet werkt onder XP dan verder in ME, recent voorbeelt GTA3 traag en text niet zichtbaar onder XP snel onder ME[/quote:e1bfa3fd17] ik zou zeggen dualboot win98/xp maar iedewreen z'n eigen smaak
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...