Ga naar inhoud

NWO demo dinsdag 25 maart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    106

[quote:3dcaa7f873="SkinnerEd"]Nou, ik hoop dat het aankomende week gaat gebeuren, ik zit af entoe op het p3 forum en het schijnt groen licht te zijn, GF4 eruit en R8500 PS 1,4 support :)[/quote:3dcaa7f873] dat vind ik nou echt onzin edward. Ps 1.4 word door de GeForce 4 op een andere manier berekend, deze gebruikt dan de ps 1.1 t/m 1.3 hiervoor. snelheid is net zo snel al dan niet sneller en visueel zie je geen verschil voorbeeld. test thuis maar ff Advanced pixel shader test in 3dmark2001se met de Radeon 8500 test ie hem met ps 1.4 en met de GeForce 4 met 1.3 visueel geen verschil en de GeForce 4 ti 4600 is sneller in deze test. dus die Radeon 8500 kan je weg doen voor NWO. echt onzin dat je die voor PS 1.4 wil gebruiken
Link naar reactie
Volgens mij is de R8500 in ps. 1.3 langzamer als in 1.4 omdat ie daar beter mee overweg kan. ps. 1.4 noemen ze ook wel PS 1.ATI en 1.2 en 1.3 1.nVidia. dat hele PS 1.4 gebeuren is een Hype van Ati geweest en heeft totaal geen extra nut in games. laat DirectX 9 maar rap komen en PS. 2.0 brengen en de bijbehorende games. en dan een DirectX 9 kaartje en dan je wat. PS 2.0 is een stuk meer "prgrammable" en veel fijner om mee te werken voor de programeurs.
Link naar reactie
[quote:0a1f4b2a1c="Red Dragon"][quote:0a1f4b2a1c="SkinnerEd"]Nou, ik hoop dat het aankomende week gaat gebeuren, ik zit af entoe op het p3 forum en het schijnt groen licht te zijn, GF4 eruit en R8500 PS 1,4 support :)[/quote:0a1f4b2a1c] dat vind ik nou echt onzin edward. Ps 1.4 word door de GeForce 4 op een andere manier berekend, deze gebruikt dan de ps 1.1 t/m 1.3 hiervoor. snelheid is net zo snel al dan niet sneller en visueel zie je geen verschil voorbeeld. test thuis maar ff Advanced pixel shader test in 3dmark2001se met de Radeon 8500 test ie hem met ps 1.4 en met de GeForce 4 met 1.3 visueel geen verschil en de GeForce 4 ti 4600 is sneller in deze test. dus die Radeon 8500 kan je weg doen voor NWO. echt onzin dat je die voor PS 1.4 wil gebruiken[/quote:0a1f4b2a1c] Hoe kan je dat nou zo makkelijk zeggen Mike, het ligt mijns inziens wat anders, om de waarde van Ps 1,4 uit te drukken in 1 3DMarkdemo lijkt mij onzin. In 3DMark's 2001 advanced pixelshadertest komen de voordelen van pixelshader 1,4 namelijk nog niet echt naar voren. De basis van ps 1,4 is dat je meerdere (tot 5) texturelagen in 1 kloktik kan renderen. Volgens mij wordt in 3DMark2001 nog geen gebruik gemaakt van de max. aantal lagen, dus kun je met andere zaken zoals Z-occulling en pure fillrate de zaak compenseren of zelfs voorbij stevenen. Probleem met de R8500 was echter dat bij het gebruik van 3- 5 lagen met ps1.4 de geheugenbus "vol liep" en de winst niet in het eindresultaat kon worden teruggezien. Met de 128 mb versies was dit al een stuk beter en met toekomstige HyperZ- en hierarchicalZ-optimalisaties zoul dit moeten worden opgelost. Ik scoor met de 128 mb-versie al de zelfde snelheden in de ps1,4 test, zie digite-life Volgens Tim Sweeny van DE is de performance in de UT2002 test met de laatste R8500 drivers met 50% toegenomen, dat was wel nodig ook. Ps1,4 is alles behalve een hype. Verder is de R8500 in de meeste d3d-engines met aniso altijd nog sneller dan de GF4 en is de lod beter, in openGL is dat precies andersom nou. Dus die R8500 die houden we nog even totdat dat verschil weg is, of de Parhelia er is.
Link naar reactie
Ik zie je punt.. daar zit idd wat in. Ik zeg ook niet dat de R8500 geen goeie kaart is. ik dacht te menen dat Ps 1.4 geen nut had. Ik hoop dat jij dadelijk het tegendeel kan bewijzen als NWO uitkomt. ik heb geen Radeon 8500 om het te testen. dat Direct3d games met de r8500 en Aniso sneller waren klopt. aleen de meeste shooters zijn openGL. behave de UT en de UT2003 engine. Ik ben benieuwd of ps 1.4 in games dan echt wat uit gaat maken. ik zelf verwacht meer van PS 2.0 in DirectX 9 omdat dat dat geheel programeer baar is. .maar dat is nu niet aan de orde.
Link naar reactie
Carmack zei hetzelfde over ps 1,4, overigens is hier de GF4 wel sneller, waarschijnlijk weer vanwege meer betere efficientie van drivers ect. Het zou best kunnen dat het in NWO geen reet uitmaakt, het is is puur een theoretisch verhaaltje, ik hoop dat binnenkort te merken :) UT2003 is daarintegen vertraagd :( Ik heb nou de SOF2 singleplayer demo getest en daar is vreemd genoeg de R8500 sneller, dat had ik niet verwacht, maar ik vind hem op de GF4 mooier, ik vind eigenlijk de quakeengines op de R8500 minder mooi, veel smoke banding, ik denk dat die winst weer door speloptimalisaties komt. edit: :oops: Ik had op de GF4 aniso op z'n hoogste staan de GF4 is dus duidelijk sneller en mooier
Link naar reactie
Gewoon diep triest zoals dat bedrijf te werk gaat, wat een stelletje flapdrollen zijn dat zeg. Iemand mailde P3 met vragen over de MP, hij kreeg als anwoord terug dat ze niet moeten zeuren en ze niet snappen waarom iedereen steeds maar naar de MP vroeg, dachten ze soms dat het spel uitverkocht was zeiden ze letterlijk, dit is toch niet te geloven, die lui verdienen een lesje customersupport, na eerst een flink pak op der donder te krijgen :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...