Ga naar inhoud

No cd crack voor GTA2 onder Windows XP?


Aanbevolen berichten

Aangezien we er maar even vanuit gaan dat je een orginele CD hebt en die maar op 1 PC wilt installeren, misschien dat dit werkt (Gebruik ik bij veel programma's onder 2000) 1. Copieer de CD naar de harddisk, naar een directory met dezelfde naam als de CD. 2. Maak die directory shared 3. Maak een netwerk mapping naar die shared directory 4. Installeer het programma daarvandaan, minimale installatie (Je hebt toch alle data al op je HDD staan)
Link naar reactie
[quote:7b17c04247] Op 30-01-2002 8:18, schreef Skyclad: Aangezien we er maar even vanuit gaan dat je een orginele CD hebt en die maar op 1 PC wilt installeren, misschien dat dit werkt (Gebruik ik bij veel programma's onder 2000) 1. Copieer de CD naar de harddisk, naar een directory met dezelfde naam als de CD. 2. Maak die directory shared 3. Maak een netwerk mapping naar die shared directory 4. Installeer het programma daarvandaan, minimale installatie (Je hebt toch alle data al op je HDD staan) [/quote:7b17c04247] Wat is een netwerk mapping? en hoe kun je vanuit daar installeren? Ik heb dus een paar originele spellen maar ik word er gek van als bijv. bij Populous the Beginning opeens je CDrom begint te zoemen en je de geluiden niet hoort :
Link naar reactie
Daarmee kan je een map in een netwerk een lokale driverletter geven, bijvoorbeeld \Toeter84mijn documentenweb (de gedeelde map) wordt dan E: of G:, of wat je zelf ook leuk vind. Vervolgens kan je van daaruit installeren. Instellen doe je door rechts op 'mijn computer' te klikken, en dan 'netwerkverbinding maken' aanklikken. Overigens weet ik niet of dit ook werkt met beveiligde cd's ed.
Link naar reactie
[quote:80e636a83b] Op 30-01-2002 19:04, schreef BA: Daarmee kan je een map in een netwerk een lokale driverletter geven, bijvoorbeeld Toeter84mijn documentenweb (de gedeelde map) wordt dan E: of G:, of wat je zelf ook leuk vind. Vervolgens kan je van daaruit installeren. Instellen doe je door rechts op 'mijn computer' te klikken, en dan 'netwerkverbinding maken' aanklikken. Overigens weet ik niet of dit ook werkt met beveiligde cd's ed. [/quote:80e636a83b] Sommige CDs wel, andere niet. Hangt van de beveiliging af. Ik hou niet erg van dat soort programma's, wil je even een spelletje doen, moet je eerst op zoek naar de CD. Als je 2000 of XP hebt heeft je computer zowieso een naam gekregen zodat je het aan een netwerk kan hangen. Als je dan in My Network Places -> Computers Near Me kijkt, je computer aanklikt, met de rechtermuis op de gesharede directory met de CD klikt, en Map Network Drive doet, kan je een drive letter toekennen eraan. Gewoon een hoge letter kiezen die ook niet afgepakt kan worden door nieuwe drives/partities, en daarna daarvandaan installeren. Als hij het inderdaad als CD ziet, en het installatie pad opslaat, zal hij gewoon wanneer de CD nodig is daar kijken. Sommige spellen werken iets anders, die kijken wat er aan fysieke CD drives in de computer zitten, en zullen dan daar kijken voor de CD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...