Ga naar inhoud

"Kruitvat"-spelletjes


Aanbevolen berichten

Zit ik me uit te sloven om bij familie XP (en andere progs) te installeren, komt het heikele punt: alle kinderen willen wel hun "Kruitvat"-spelletjes blijven spelen die onder Win95 het nog prima deden. Natuurlijk in de comptabiliteitsmodus opstarten, maar niks hoor. De programma's missen bepaalde dll's in system of system32. Is hier een algemene oplossing voor, of is dit toch per spel verschillend? Enkele specs: AMD 1,8 nVidea Gforce2 64 mb directX 8.1 XP home
Link naar reactie
Kruidvat spelletjes op zo'n systeem??:???: Is dat wel verstandig?? :grin: Maar ff serieus. Volgens mij zitten er toch nog genoeg problemen in XP, en dan praat ik vooral over het register. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met enkele spellen en programma's als Visual Studio 6.0. [ Dit Bericht is bewerkt door: Boerke87 op 2002-01-27 20:06 ]
Link naar reactie
nou, niet dus. maar in hun geval is de wil van de kinderen doorslaggevend. verder zoeken dus naar een oplossing die er misschien iet is. senks enniewee [quote:f4bdb3d6c8] Op 27-01-2002 20:04, schreef Boerke87: Kruidvat spelletjes op zo'n systeem??:???: Is dat wel verstandig?? :grin: [ Dit Bericht is bewerkt door: Boerke87 op 2002-01-27 20:06 ] [/quote:f4bdb3d6c8]
Link naar reactie
Ah ik ken het ja... ik heb ook al mijn lieve Dos spelletjes gedag moeten zeggen *snik* Aangezien dualboot je pc niet langzamer maakt, zul je misschien een nieuwe pc erbij moeten zetten. Dit hoeft idd maar een simpel bakje te zijn. Kijk of je van iemand een home servertje over kunt kopen, netwerkkaartjes eruit, win95 staat er met wat geluk al op; hoppa, spelen maar.
Link naar reactie
[quote:66fb9f448d] Op 06-02-2002 12:14, schreef DarkScribe: Extra partitie aanmaken en dos of een oude windows installeren? [/quote:66fb9f448d] Juist je kun toch ook met bijv. partition magic, een 2e partitie aanmaken en daarop win95 installen en dan kan je gewoon allebei de systemen draaien, win95 partitie heeft dan ook niet meer dan 1,00 GB nodig, dus dat is het probleem ook niet.
Link naar reactie
[quote:666c5f444b] Op 06-02-2002 13:24, schreef Rheptor: [..] Juist je kun toch ook met bijv. partition magic, een 2e partitie aanmaken en daarop win95 installen en dan kan je gewoon allebei de systemen draaien, win95 partitie heeft dan ook niet meer dan 1,00 GB nodig, dus dat is het probleem ook niet. [/quote:666c5f444b] Kleine hint, denk ook even aan de snelheid van je processor. Ik heb het zelf gehad toen mijn 486 een '686' werd, dat ik mijn Linsoft (lees: Kruidvat) spelletjes niet meer kon spelen, ze gingen te snel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...