Ga naar inhoud

Ik zoek een spel


Aanbevolen berichten

Ik ben voor mijn vrouw op zoek naar een spel dat lijkt op zoiets als The 7th Guest. Het moet iets zijn zonder schieten en het moet leuke puzzles bevatten. Het hoeft er niet spectaculair uit te zien, zolang het haar maar een aantal uurtjes zoet houdt.

Ik heb het al geprobeerd met RealMyst maar dat vond ze nix.

Weet iemand iets? Als ik niet gauw iets vind zal ik een oud barrel van een PC moeten vinden om daar The 7th Guest op te draaien (DOS!!!). Ik krijg het namelijk niet op XP aan de praat.

Link naar reactie
Je kan onder XP programma's starten in de compatabiliteits-modus. Die doe je door de eigenschappen op te vragen van het .EXE-bestand. Op 1 van de tabbladen kun je dan de optie instellen. Misschien dat dit werkt?

Mooie adventure? Zou ik niet weten. Maar in dezelfde geest is wel "The 11th hour". Tja, en misschien Monkey Island?

Greetz!!

------------------ If you play with warez, you could get burnt...

Link naar reactie
Allereerst bedankt voor alle suggesties. Ben al druk bezig van alle suggesties demo's te downen. Heb alleen niet The 11th Hour kunnen vinden, maar ook dat zal best lukken.

Weet iemand of dit op XP kan draaien? Uit de specs blijkt dat dit eigenlijk ook een DOS game is. Mijn probleem hiermee is dat ik in de DOS emulatie van XP de grafische instellingen niet kan wijzigen. Ik beschik volgens mij maar over 256 kleuren en da's niet voldoende voor een herkenbaar plaatje.

Mijn systeem: Celeron 850@910, 320 MB, Geforce2 MX40064MB

Link naar reactie
Yes!! Ik heb het gevonden. Er blijkt een patch te zijn (reeds geinstalleerd!) die dat vervloekte spel geschikt maakt voor 95/98/NT. Nu nog The 11th Hour zien te vinden (is ook een patch voor) en mijn vrouw kan weer een tijdje vooruit. Oh ja Toeter, zo erg is het gelukkig niet met mijn vrouw hoor. Ze ziet mij alleen regelmatig nieuwe games draaien die zij helemaal nix vindt. Nu ze eindelijk ook iets heeft wat ze leuk vind begrijpt ze ook waarom ik nachtenlang RTCW e.d. kan spelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...