Ga naar inhoud

Fatale fout in VXD asp 04 in spellen????


Aanbevolen berichten

6 maanden geleden heb ik een pentium II 500 mhz voor mijn zoontje in elkaar laten zetten, zodat 'ie niet meer op mijn pc hoefde met zijn spelletjes. Er zit in: 128 Mb geheugen, NVIDIA riva TNT2 videokaart, Vortex soundkaart, Win 98SE, 10 gieg hd. Spellen als Black&White, Voyager Elite Force, Max Payne draaiden maanden goed. Tot... in The Sims (dat eerst goed draaide) de volgende melding kwam: "Fatale fout in VXD asp 04. De toepassing wordt afgesloten. Druk nogmaals op Crtl-Alt-Del om de comp opnieuw op te starten". Daarna kwam de melding bij steeds meer spellen. Opnieuw schoon installeren van win98SE en directX7 hebben niet geholpen.Pc wordt regelmatig gedefragmenteerd en opgeschoond. Ik kan er met Google of Copernic niets over vinden op het internet, weet ook niet waar ik naar moet zoeken. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Link naar reactie
Inderdaad: helemaal schoon, geformatteerd en al. De drivers staan in een map op een aparte partitie, daar heeft de man die de pc in elkaar heeft gezet ze op gezet. Ik heb ze ook op een cd gebrand. Ik begrijp niet waarom die spellen eerst wel werken, en dan na enige tijd niet meer. Een spel doet het toch helemaal niet, of helemaal wel? Het installeren van de driver voor de videokaart verloopt wel iedere keer met horten en stoten, omdat ik niet zeker ben van de juiste manier om ze te installeren. De ene keer moet het met detecteren nieuwe hardware, de andere keer werkt dat weer niet en heb ik maar 16 kleuren ipv hoge kleuren. Dan lukt het via eigenschappen beeldscherm, instellingen, geavanceerd, adapter, diskette enz. ik ga zo 's kijken op de link die je aanreikt. Bedankt alvast. To be continued?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...