Ga naar inhoud

Wat is op dit moment de beste gameconsole?


Aanbevolen berichten

De PlayStation 2 van Sony, de Xbox van Microsoft, de GameCube van Nintendo of een een geheel andere?

Wat is jullie mening?

Er is ook een poll over dit onderwerp op de homepage van Computertotaal.nl: http://www.computertotaal.nl

Bekijk de uitslag van deze poll tot nu toe: http://www.computertotaal.nl/survey/result.pl?id=25

[This message has been edited by Guido van den Anker (edited 19-10-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Guido van den Anker: De PlayStation 2 van Sony, de Xbox van Microsoft, de GameCube van Nintendo of een een geheel andere?

Wat is jullie mening?

Er is ook een poll over dit onderwerp op de homepage van Computertotaal.nl: http://www.computertotaal.nl

[This message has been edited by Guido van den Anker (edited 19-10-2001).]


Ik heb aangegeven: GEEN VAN BOVENSTAANDE! Er zijn teveel nadelen van zo'n console dat ik liever bij mijn eigenste pc blijf. Deze is tenminste makkelijker te upgraden dan zo'n brakke ding. Hij mag dan wel bloedsnel of alles aankunnen, maar op een gegeven moment houdt ie er mee op, en met de pc kun je doorgaan.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by SeNTiNeL0: Ik heb aangegeven: GEEN VAN BOVENSTAANDE! Er zijn teveel nadelen van zo'n console dat ik liever bij mijn eigenste pc blijf. Deze is tenminste makkelijker te upgraden dan zo'n brakke ding. Hij mag dan wel bloedsnel of alles aankunnen, maar op een gegeven moment houdt ie er mee op, en met de pc kun je doorgaan.


Beetje raar. Ik vervang een PC 1x in de 2 jaar en tussentijds nog wat upgrades. Een console gaat gewoon 5 jaar mee. En dan hebben we het nog niet over het prijs verschil (5000 piek ex upgrades vs 1000 piek). Ze hebben beiden hun voor en tegens, maar verglijken met elkaar kan je gewoon niet.

Ik heb PS2 gestemt, komt door Gran Turismo 3. Dat spel speelt fantastisch en ziet er erg goed uit. De Gamecube heb ik maar heel kort op kunnen spelen, het zag er fantastisch uit maar Luigi's Mansion vond ik niet echt geweldig kwa spel. De X-Box moet ik eerst nog is zien. En misschien is de DC wel de beste, zijn veel goeie games op, maar heb er eigenlijk niet op gespeelt dus kan geen oordeel geven. Maar voor mij is is nu de PS2 helemaal top :smile:

------------------ Klik hier voor system specs.

Link naar reactie
1699,- ???? *ouch* ik vond de PS2 al duur. Als die GameCube idd +/- 500,- gaat kosten, dan heeft die prijsdaling van de PS2 zin gehad. PS2 kost nu nog 'maar' fl 699,- en dan heb je tevens een simpele DVD-speler. Als je ziet dat een goedkope DVD-speler ook voor dat bedrag in de winkel staat, dan is m.i. de keuze nu nog makkelijk. Pas als de X-box een feit is, zal die keuze iets moeilijker worden.

De GC heeft voor zover ik weet geen DVD maar een eigen formaat schijf (net als de Dreamcast dus).

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor -

Link naar reactie
Playstation roeleert!! ps een klein detailtje is wel, een pc moet je om de 2 jaar weer een flinke tune beurt geven kijk maar naar de mijne, die is nu een senior en hijs net 2 jaartjes jong.

een ps 2 kan wel 6 jaar door ratelen omdat die spellen steeds meer uit het systeem halen en niet steeds naar betere video kaarten, snellere procesoren.

Daarom vind ik een pc meer om mee te werken, omdat je met spellen vaker in de knoop komt te zitten. vooral de nieuwere games. Terwijl je op je ps2 geen zorgen hoeft te maken over de geheugen, video kaart.

Maar natuurlijk is een goed gevulde pc met een dure kaart weer mooier maar veel duurder. voor zo`n kaart koop je al een omgebouwde ps2.

Link naar reactie
Als je consoles al niet met elkaar kunt vergelijken, dan moet je ze al helemaal niet vergelijken met een pc. Dat is niet alleen niet eerlijk qua kosten (5 jaar lang spellen kopen a fl 150,- per stuk en dan heb je aan jouw PS2 ook al zo'n fl 3000,- besteed ...) maar ook het soort spellen is anders.

PC = diepgang & spellen die zo'n beetje oneindig uitbreidbaar zijn dankzij editors voor levels & het spel zelf (kijk maar naar half-life, ondanks dat het paar jaar oud is nog steeds het meestgespeelde multiplayer-spel dankzij dit soort extra's)

Consoles = quick fix / fast food

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor -

Link naar reactie
De X-Box speelt standaard ook geen DVD films, moet je een insteekkaart voor kopen.

Ow en over die controller, heb ermee mogen spelen en dat ding ligt werkelijk perfect in de hand! Looks zijn 1, maar je moet er wel uren mee gamen he :smile:

------------------ Klik hier voor system specs.

[This message has been edited by Speedy (edited 21-10-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Speedy: De X-Box speelt standaard ook geen DVD films, moet je een insteekkaart voor kopen.
Ik dacht dat het maar een gerucht was ... :sad:

Maar het past binnen de typische console-verkooptaktiek : - geheugenkaartjes kopen om de spellen op te slaan zitten er nooit standaard bij het 'startpakket' ...

- om DVD's op de PS2 te bekijken heb je voor het gemak eigenlijk ook de afstandsbediening-uitbreiding nodig.

quote:
Ow en over die controller, heb ermee mogen spelen en dat ding ligt werkelijk perfect in de hand! Looks zijn 1, maar je moet er wel uren mee gamen he :smile:
Het gebruik is idd het belangrijkste. Alleen die kleuren :kots: :wink: Het computergrijs van de DC of het zwart van de PS2 ziet er stukken smakelijker uit.

------------------ - Red Kink FM - - JaFO's Bot-editor -

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Als ik het geheel bekijk door de subjectieve bril: de GameCube is het best, alleen al omdat de PS2 wat verouderd is en de Dreamcast me niks lijkt (wordt zoiezo niet meer gemaakt en zijn d8 ik niezo veel spellen voor) maar vooral omdat ik euh.. geen liefhebber ben van M$ :wink: Als ik kijk door de objectieve bril: als je weet wat je van Microsoft kan verwachten, denk ik dat de XboX gewoon de beste wordt: beste techniek, de meeste spellen. PS: ik heb op geen van de nieuwe consoles gespeeld, ik redeneer puur uit verwachting PS2: ik heb geen bril :smile: _________________ Press to test, Release to detonate [ Dit Bericht is bewerkt door: 2morrow op 2002-02-08 17:36 ]
Link naar reactie
[quote:9a70aa5d06] Op 08-02-2002 23:24, schreef MiniKiler: Ik zou ook zeggen: PC RULES!!! Ook omdat je de spellen kunt "upgraden", zoals al eerder gezegd is... [/quote:9a70aa5d06] het hangt er echt voor 101% vanaf wat je wil. Niet iedereen heeft behoefte aan zo'n complete multimedia machine. Nu zullen de meeste mensen die spellen willen spelen ook wel een pc hebben, maar lang niet iedereen van die groep heeft zin om voor het spelen van een simpel spelletje "moeilijk te doen" met een pc. Je ziet het goed, ik heb moeilijk doen tussen aanhalingstekens gezet, om maar ff mijn voorkeur weer te geven. Maar zoals ik al heb gezegd: ik heb nog nooit veel op een console gespeeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...