Ga naar inhoud

XP voor games minder goed dan ME?


Aanbevolen berichten

Ik heb een 2.0 GHz, je zou zeggen, daar zet je toch tenminste ME of XP op. Niet dus. Ik kreeg zo erg genoeg van 98/ME/2k/XP, dat ik maar gewoon [b:414f1a0c54]Win95[/b:414f1a0c54] heb geinstalleerd. Op [url]www.microsoft.com/directx/[/url] DirectX 8.0a gedownload (ja, die is compatible met Windows 95), en na even zoeken op [url]microsoft.com[/url] vond ik daar ook een update (nee, geen workaround, wél een update) voor meer dan 512 MB. Nu werken de allernieuwste spellen perfect, en niet te vergeten: ook de oude spellen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik vind dit allemaal een beetje overdreven ik heb ME en dan, ik heb bijna geen blauwe schermen, misschien 2 op een jaar die waarschijnlijk gekomen zijn door mijn geklooi, al mijn games werken perfect, kwestie van ramgeheugen is er inderdaad een probleem dat me dit niet genoeg reset waardoor er ramgeheugen bezet blijft maar dat is het geval bij de meeste windowsversies en als je een game opstart zorgt het spel voor een reset zo gaat het nu eenmaal dus hoe kan je daar nu problemen mee hebben, als je mij niet gelooft kijk maar eens in je systeeminfo naar vrij ramgeheugen juist nadat je een game afgesloten hebt je hebt bakken over die dan gelijdelijk weer opgevuld raken maar nooit vol komen. Voor de rest, onderhoud je software een beetje, lat niet te veel progs staan die je toch niet meer nodig hebt, kijk af en toe eens met regcleaner zodat er niets blijft staan wat er al af moest zijn, defragmenteer af en toe eens, pruts niet teveel met belangerijke instellingen en je zult verbaast zijn hoe stabiel windows wel kan zijn :o
Link naar reactie
Ik heb nu sinds anderhalf jaar winME en ik had liever 98SE gehouden. Ik heb nu aanzienlijk meer foutmeldingen, bluescreens en suddenreboots. Ook doen mijn oude DOS spelletjes het niet meer en dat vind ik nog wel het vervelendste. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een (legale) 98SE versie maar inmiddels niet meer. Over een jaar of zo koop ik een nieuwe computer en daar zit dan wel een nieuwe OS in of ik schakel over op LINUX (als ik eindelijk door heb hoe dat werkt.) Wel heb ik gemerkt dat als ik een keer met word gewerkt heb ik eerst moet rebooten voordat ik een spel speel. Anders krijg ik geheid problemen. Wie weet hoe dat komt?
Link naar reactie
Het grootste probleem was waarschijnlijk dat je bij ME zovaak moest reboten, vanwege dat het geheugen vol zit. Als ik 2 of 3 x een film had opgestart moest ik weer reboten omdat het geheugen vol zit. Bij XP heb ik hier nooit last van. Ik had eerst 10 gigabyt gedownload films gekeken, games gespeeld, korom alles. En hij liep nog steeds als een beest. M@XXER
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...