Ga naar inhoud

XP voor games minder goed dan ME?


Aanbevolen berichten

Je kunt beter geen van beide gebruiken :D 1. 100 punten in 3Dmarks is ongeveer 1000x niks en niet te merken 2. dat punteverlies komt omdat XP gewoon een stuk zwaarder is dan ME 3. ME is juist er slecht voor games door zijn paranoia geheugenbeheer, waardoor je memory snel volloopt en je kunt gaan rebooten voor je kunt verder spelen
Link naar reactie
// Je kunt beter geen van beide gebruiken :lol: We weten dat je Pro Linux bent :wink: Maar eh, WINDOWS ME IS 'PIEP' Heb alle windows versies geprobeerd (jaja linux moet ik nog aan beginne :wink: ) Maar ik vond Windows ME echt gewoon het slechtste wat MS van de toonbank heeft laten rollen. 98SE is gewoon beter als ME. Denk je dat je iets nieuws koopt ipv 98. Krijg je alleen slechter, ma ja, het is een wrede wereld :wink: :wink:
Link naar reactie
Ik denk dat Windows 98SE het beste game OS is overigens. Er zijn gewoon veel meer Windows games dan Linux games, dus daarom valt Linux voor de echte diehards buiten beschouwing. Al is er nu met Ut2k3, Neverwinter Nights en met WineX toch een stap in de goede richting te zien. Me vind ik persoonlijk dus echt bagger, 2000 vindt ik het beste alleen heeft met sommige oudere games nogal wat probs.
Link naar reactie
Idd dat is waar, maar momenteel heb je aan 512mb genoeg en tjaa in de toekomst. Ik denk zoiezo dat de toekomst Linux is en niet Windows, maar dat dan in een jaar of 5. Zodra je echt meer mem nodig hebt is de opvolger van XP er al die misschien wel te verdragen is. Voor mij maakt het allemaak toch geen fluit uit, want Linux ondersteunt zelfs terrabytes aan ram :D De nieuwe amerikaanse 2 supercomputers en de japanse nieuwe kroon krijgen petabytes aan ram en ook daar draaid Linux op.
Link naar reactie
[quote:fdb4303104="Hu'uruun"]Ik vind WinXP anders helemaal niet zo slecht. Heb er nooit problemen mee...[/quote:fdb4303104] Tjaa, ik vind de aanwezigheid van door M$ opgelegde zaken in XP nogal heftig. Bovendien heeft ook XP ondanks de compatibliteits modus probs met sommige games en is het gewoon niet stabiel. Of je problemen met een OS hebt ligt er ook aan hoe vaak je ermee werkt en wat je allemaal doet en hoeveel verstand je van dat OS hebt, want slimme regeditor boys zullen een stuk minder snel klagen dan de gewone n00b die al die f******* errors, foutrapporten en Windows Messengers niet weg kan krijgen.
Link naar reactie
XP onstabiel? Mijn server en de internet pc draaien beide XP en staan weken achter elkaar aan zonder vast te lopen. Erop draait een serie progs op de achtergrond, en de internet pc wordt bovendien gebruikt voor spellen. MSN is ervanaf getrapt, maar verder heb ik geen registry hacks gebruikt - is niet nodig. Voor oude spellen is XP niet goed geschikt - wel weer voor hele oude - maar als je die toch niet speelt dan zie ik niet in wat er mis is met XP als game-OS.
Link naar reactie
[quote:dee48eca6e="Marcel de Reus"]Je kunt beter geen van beide gebruiken :D ... 3. ME is juist er slecht voor games door zijn paranoia geheugenbeheer, waardoor je memory snel volloopt en je kunt gaan rebooten voor je kunt verder spelen[/quote:dee48eca6e] Ehm ... hier ben ik het dus [u:dee48eca6e]totaal[/u:dee48eca6e] niet mee eens ... Ik draai al 3 jaar WinMe voor m'n games en Xp voor de rest. (Voordat de vraag komt waarom Xp niet volledig ... Nou ... ik heb een 56kbps verbinding, en voor XP moet ik eerst het nodig updaten met m'n drivers, oa. voor m'n geluids kaart. Deze drivers zijn heel wat mb's ...) Never nooit een reboot moeten doen tijdens een game ... :D En ik heb behoorlijk wat draaien op de achtergrond, dus er is wat geheugen in gebruik. :wink: [/u]
Link naar reactie
Een aantal dingen: Windows XP is kwa stabiliteit een vooruitgang op de vorige versies. Dit komt omdat dit een doorontwikkeling van de win2000 kernel is met multimediaaanpassingen. Daarbij komt meteen een probleem om de hoek kijken: De oude DOS modus wordt niet meer gebruikt. De Win9x serie draait nog steeds op DOS, win2000 niet meer (nou ja, voor een klein deeltje nog wel) Oudere spellen vereisen soms die oude 9x modus, waardoor XP daardoor even buiten schot blijft voor oudere spellen. WinME is gewoon bagger. Zodra je ook maar een niet m$ certified driver of even van het M$ pad afstapt, begint de ellende al. WinME is in feite niets anders als een zeer slecht gepatchte 98 met recentere versies van IE en directX. Win98SE is voor games een goed stabiel systeem en wordt nog actief ondersteunt. Nadeel hier weer is als je een echt nieuw systeem heeft hij niet alle resources optimaal te benutten weet, waardoor WinXP weer in beeld komt als je een echt nieuw systeem hebt. Linux is nog geen volwaardig alternatief voor games. De huidige games leunen zwaar op DirectX en dit is een M$ API. Pech dus. Als het spel OpenGL ondersteunt is het meestal speelbaar op Linux. Iets oudere spellen (DirectX6, DirectX 7) kunnnen voor een deel geemuleerd worden door WineX, maar verwacht geen wonderen! Conclusie is dan ook dat ieder voor zich kijkend naar de hardware die hij heeft zelf een keuze moet maken voor het bij hem/haar passende OS.
Link naar reactie
[quote:8dbb1caa52="Bockempiep"]Ik geloof dat er voor Win98SE een update bestaat, zodat je meer als 512MB intern geheugen kunt gebruiken. [/quote:8dbb1caa52] Geen update, maar een workaround. Die workaround zorgt dat het OS maximaal 512Mb ziet, zelfs als er meer in zit. Daar heb je dus niets aan, tenzij je een tweede OS hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...