Ga naar inhoud

knop terug werkt niet bij sommige sites


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan niet echt bepaalde sites noemen waarbij dat gebeurd, af en toe eens, maar ik weet zeker dat het lang niet allemaal drukke site zijn. Steggel; over die zoekresultaten, ik heb het weleens als ik via Google op een site kom en dat dus niet meer gewoon terug kan, maar dat heb ik niet bij elke site, dus lijkt me toch niet aan Google te liggen. En de sites waar het om gaat zijn ook geen zoekmachines of zoiets dergelijks. Maar er bestaat dus niets om dit te verhelpen ?
Link naar reactie
[quote:45a06c07a9]geef even een voorbeeld van zo'n site dan kunnen we de code bekijken. [/quote:45a06c07a9] www.holland.com/nl [quote:45a06c07a9](je bedoelt waarschijnlijk dat steeds herladen van de index pagina als je op "terug" klikt .. [/quote:45a06c07a9]Inderdaad [quote:45a06c07a9]Als je dan ipv dit < pijltje op het neerwaartse pijltje klikt zie je dat er inderdaad een rij met dezelfde pagina staat en daaronder pas de vorige pagina.)[/quote:45a06c07a9]Dat had ik ook uitgevonden, maar dat blijft dus lastig, gewoonweg irritant, en ik denk dat er wel meer mensen zijn die zich hieraan irriteren.
Link naar reactie
Het gebeurt vaak bij flash sites (preloader blijft herladen) bij sites met frames soms, bij sites met frames waarvan de zoekmachine een pagina buiten de frameset toont, bij redirects en soms wordt het bewust gedaan dmv een script of verborgen frame. (soms ook onbedoeld, er wordt een scriptregel toegevoegd om te voorkomen dat frame pagina's buiten de frameset worden geindexeerd door zoekmachines) Dit soort regels in de html bron zijn meestal verdacht; [code:1:206e212bc9]META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT='10; URL=newURL[/code:1:206e212bc9] En; [code:1:206e212bc9]if (parent.location.href == self.location.href) { window.location.href = 'http://www.bladiebla.nl' } [/code:1:206e212bc9] Die laatste met de intentie om framesets bij elkaar te houden. Maar resulteert dus wel in reload bij druk op de terugknop.
Link naar reactie
[quote:6b6c73297d="SkyWarrior"]Bij sommige websites werkt de knop terug niet wat ik nogal irritant vindt. De sites zullen wel een één of ander script daarvoor gebruiken. Bestaat er iets om dit uit te schakelen ?[/quote:6b6c73297d]Bij internet explorer: [img:6b6c73297d]http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/meta_refresh_uitschakelen.gif[/img:6b6c73297d] Je kunt ook nog eens javascript uitschakelen, maar dan verlies je veel van je functies tijdens het surfen, het is maar wat jij wilt. vr.gr. smeenk :wink:
Link naar reactie
Helaas de META REFRESH instelling werkt niet :-( En javascript uitschakelen gaat me inderdaad te ver, gaat weer teveel ten kosten van de rest. FireFox heb ik al eens geprobeerd, maar dat vindt ik ook niets, de browser zelf werkt opzicht prima, maar er zijn nogal wat websites die gemaakt zijn voor IE en die werken weer niet in FF. Maar ik begrijp dat er echt iets is wat mijn probleem (met IE) verhelpt. Althans niet iets gebruiksvriendelijks zonder dat andere mogelijkheden weer verloren gaan. In ieder geval dank voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:c13f215f14="SkyWarrior"]Helaas de META REFRESH instelling werkt niet En javascript uitschakelen gaat me inderdaad te ver, gaat weer teveel ten kosten van de rest.[/quote:c13f215f14]Meta refresh werkt wel, maar in jouw geval zal het meestal gaan om javascripts die het uitschakelen van de knop terug veroorzaken, het uitschakelen van javascript is een oplossing die dan werkt maar gaat inderdaad ten koste van te veel functies. Het probleem ligt in ieder geval niet bij je browser maar bij de websitemakers die allerlei irritante scriptjes gebruiken :roll: Firefox gaat aardig ver in het beheren van javascriptfuncties, misschien dat ze zelfs ooit nog eens een functie "disable redirects" toevoegen. ..............mijmer..........mijmer.......... :roll:
Link naar reactie
[quote:f34a24e6cb="SkyWarrior"]Helaas de META REFRESH instelling werkt niet :-( En javascript uitschakelen gaat me inderdaad te ver, gaat weer teveel ten kosten van de rest. FireFox heb ik al eens geprobeerd, maar dat vindt ik ook niets, de browser zelf werkt opzicht prima, maar er zijn nogal wat websites die gemaakt zijn voor IE en die werken weer niet in FF. Maar ik begrijp dat er echt iets is wat mijn probleem (met IE) verhelpt. Althans niet iets gebruiksvriendelijks zonder dat andere mogelijkheden weer verloren gaan. In ieder geval dank voor de reacties.[/quote:f34a24e6cb] je kunt tegenwoordig via de exlorer extension in firefox ook voor internetexplorer geoptimaliseerde sites bekijken. Gewoon in firefox de extension ieview 0.84 installeren en voortaan vanuit firefox met rechts op de link klikken en kiezen voor "open link target in IE" Werkt als een trein voor dergelijke probleem sites.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...