Ga naar inhoud

Gegevens van je LAN verbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Betreft WinME, maar vlg. mij ook andere Win versies: Bij het aanmaken van een Internet verbinding via een analoog modem, inbellen dus, kan je altijd je ingevulde gegevens (gebruikersnaam, wachtwoord, etc., etc.) weer terug vinden bij de eigenschappen van je inbelverbinding. Ik heb destijds voor mijn kabelverbinding bij Chello ook het een en ander ingevuld (vemoedelijk middels de "Wizard Internet verbinding). Deze gegevens kan ik, in tegenstelling tot de gegevens van een inbelverbinding, nergens terug vinden. Waar staat dit?? Groet, Ton
Link naar reactie
bij chello meldt je je on-line aan, dus via provisioning niet via windows inbel. Dus daar staat niets. De wizzard is er alleen om met je netwerkaart een verbinding aktief te maken. Daarom is die wizzrd ook zo vaag, je hebt er amper iets aan. De verbindindinginstellen staan dus bij de netwerkaart en dat betekent voor chello bijna altijd op auto... Wat er uiteidnelijk tot stand gekomen is, is een ander erhaal. Dat kun je zien met de R-muis bij je netwerkaart als ie verbonden is bij "status" of door op het icoon in de system tray te kijken. Met een telefoonverbinding staat alles in het DUN bestand als je die naar de desktop sleept (of de verbinding zelf de eigenschappen bekijkt), maar dat is bij Chello dus nooit (kabel...).
Link naar reactie
Andre, ik ga niet helemaal met je mee.....: Ik ben ooit begonnen met inbelverbindingen, later is er een inbelverbinding ge-delete wegens einde abo, later is er weer een breedband verbinding (Chello) aan toegevoegd.... In al die gevallen, dus ook bij de laatste, heb ik gebruikersnaam, wachtwoord en dat soort gedoe ingevoerd, ook bij de laatste. Ik weet bijna zeker dat ik dit voor Chello ook met die Wizard Internetverbinding gedaan heb. "Ergens" moet die gebruikersnaam en wachtwoord voor die breedbandverbinding staan, anders zou je niet kunnen Internetten, toch...? De "herkenning" van een klant volgt toch niet alleen uit de gegevens van 't kabelmodem....., of toch wel??? Of is hetgeen dat ingevoerd is uitsluitend gebruikt om de accountgegevens bij OE in te laten vullen door de "Wizard"?
Link naar reactie
ben je niet in de war met het instellen van je email-account(s)? Dit gaat nl ook via de Wizard Internet Verbinding. Ik heb zelf ook chello, en ik heb ook nooit aanmeldingsgegevens in een wizard in hoeven vullen. Alleen bij dat provisioning gedoe online. Als je een account krijgt bij Chello, krijg je een modem en dat modem heeft een uniek id. Dat id is dus verbonden met je account en zo weten ze wie achter een bepaald modem zit. Ze kunnen bij de helpdesk van chello immers ook zien of je modem online is. (tenminste das hoe ik denk dat het zit) ;)
Link naar reactie
helemaal mee eens. De internet wizzard is dat, die vraagt als je een verbinding wil opzetten met het internet aan het eind of je ook nog een mail client wilt instellen. Daar heb je die gegevens wel voor nodig / ingevuld. Ik bijf dus bij mijn 1e antwoord: provisioning voor Chello. Hun database werkt inderdaad op de gegevens van het modem, in combinatie met de netwerkaart (het zgn MAC adres) Ander modem of andere netwerkaart: dan opnieuw aanmelden bij de provisioning of het MAC-adres tweaken ... (van de netwerkkaart kan onder linux en xp meestal erg eenvoudig). PS: je kunt bij Chello- Support - Mijn gegevens, alles bekijken en een aantal zaken veranderen.
Link naar reactie
Hoe meer ik erover nadenk, des te meer begin ik me weer te herinneren hoe de vork in de steel zat. M.a.w. jullie hebben gelijk: de Wizard "poot" alleen de gegevens voor je mail service op de juiste plaats. Dat Chello met een MAC adres werkt is me bekend. In verband met 't plaatsen van een router op een @Home kabelmodem bij iemand vandaag "uitgevonden" dat @Home werkt met een Host Name..... :wink: Maar goed, dank zij jullie ben ik weer ge-refreshed..... Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...