Ga naar inhoud

Hoeveel pc's aan draadloze router


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4be7724259="Dilbert"]Je kan 254 pc's aan je router hangen. Simpele uitleg: De router deelt IP-adressen uit van 1 t/m 255. '1' is de router zelf. De overige adressen zijn voor de pc's.[/quote:4be7724259]Nou, volgens mij is het eerder wat Plopoog ook al stelt, nl: 64. Ik heb zelf een Trust Speedshare Wireless Turbo Pro (What's in a name?) en daar staat in de specs op de website dat er max. 64 wireless connections gemaakt kunnen worden: http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=13643&show=1 Verder is het de vraag of je meer dan - stel 10 - clients op je wifi router wil hebben, want de 'zendtijd' en daarmee de ruwe bandbreedte moet verdeeld worden over die 10 clients (round robin). Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee of er een groot verschil bestaat tussen routers met 1 of 2 antennes, maar ik gok dat 2 antennes enkel dienen om een betere dekking te krijgen; 1 antenne voor 'horizontale' dekking en 1 voor 'vertikale' dekking (etages boven en beneden). Ik geloof tenminste niet dat 2 antennes voor een hogere snelheid zorgen; je stelt immers maar 1 frequentieband in (kanaal 1-13) en ik zie niet hoe die verdeeld gaat worden over 2 antennes... Dan kan vast wel, maar lijkt me niet nuttig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...