Ga naar inhoud

Aanleg ADSL.


Aanbevolen berichten

L.S. Ik overweeg (na lang aarzelen) toch maar aan ADSL te beginnen. Alleen dit. Mijn telefoon komt rechtsvoorbeneden mijn huis binnen en de PC staat linksbovenachter. Afstand 25 a 30 meter. Over deze afstand ligt al een tweelingsnoer voor mijn analoge modem en de telefoon. De aanbiedingen spreken over een usb-modem of een ethernetmodem. Ik wil graag de telefoon boven houden en de aftakking beneden naar de slaapkamer ook. Wat is de handigste keuze. In een aantal telefoonwinkels ben ik niet veel wijzer geworden behalve dan dat ze niet erg blij waren met usb-modems. Weet niet waarom niet. Misschien is er wel een goed artikel hierover. Draadloos spreekt mij niet zo aan dus een draad moet er toch worden getrokken. Bij voorbaat dank. Kees Koning.
Link naar reactie
[quote:298a4991d4="c.koning"]L.S. Ik overweeg (na lang aarzelen) toch maar aan ADSL te beginnen. Alleen dit. Mijn telefoon komt rechtsvoorbeneden mijn huis binnen en de PC staat linksbovenachter. Afstand 25 a 30 meter. Over deze afstand ligt al een tweelingsnoer voor mijn analoge modem en de telefoon. De aanbiedingen spreken over een usb-modem of een ethernetmodem. Ik wil graag de telefoon boven houden en de aftakking beneden naar de slaapkamer ook. Wat is de handigste keuze. In een aantal telefoonwinkels ben ik niet veel wijzer geworden behalve dan dat ze niet erg blij waren met usb-modems. Weet niet waarom niet. Misschien is er wel een goed artikel hierover. Draadloos spreekt mij niet zo aan dus een draad moet er toch worden getrokken. Bij voorbaat dank. Kees Koning.[/quote:298a4991d4] Hoi, Daar waar de tel.kabel binnen komt, komt een splitter ( zit in het pakket) daar zitten 3 aansluitingen op. aan 1 kant 1 aansluiting aan de andere kant 2. de draad die binnen komt gaat op de aansluiting waar er 1 zit. Aan de andere kant is 1 aansluiting die naar alle telefoon's gaat. De andere aansluiting gaat naar het modem, die kun je alleen gebruiken voor adsl. Maar er zitten hele makkelijke schema's bij. En ik zou een eternet modem nemen zijn minder gevoelig voor storingen. ps als je de draden om zou draaien merk je dat van zelf want de telefoon werkt dan niet. groetjes en succes.
Link naar reactie
als er al een vieraderige kabel ligt vanaf het punt waar de telefoonlijn binnenkomt naar boven, dan is het even fröbelen maar snel opgelost. voor telefonie en voor adsl heb je elk twee aders nodig. houd bijv blauw en rood voor telefonie en koppel de andere andere twee kleuren aan de plug die in de adsl-aansluiting van de splitter gaat. boven alleen nog even het doosje losmaken, de twee adsl-kleuren vrijmaken en nieuw contactpuntje aanleggen.
Link naar reactie
de splitter heeft rj11 aansluitingen 1 waar het complete signaal binnen komt van je buiten aansluiting 1 in het midden waar je adsl uit komt 1 aan de andere kant waar de telefoon uitkomt het beste is om het adsl en telefoon signaal gescheiden te houden dus niet 2 kernen voor de telefoon en 2 kernen voor het adsl gebeuren in 1 kabel je kan het modem tot wel 15 meter van de splitter afzetten (is bijna door een normaal huis heen) in het modem zitten 3 gaten met stekkers 1 rj11 voor de lijn vanaf de splitter 1 rj45 voor naar je router/switch of direct de computer 1 voor de voeding bij het instellen van het modem de computer eerst direct aansluiten hierna kan er een router/switch tussen om het netwerk op te zetten bij en usb modem heb je deze mooie mogelijkheden niet en moet er minimaal de computer aanstaan die het signaal binnen krijgt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...