Ga naar inhoud

Bittornado downloadsnelheid..


Aanbevolen berichten

Hoi, Misschien dat jullie ondertussen een beetje gek worden van dit soort vragen, maar ik moet het toch ff vragen. Kon mijn antwoord niet helder vinden eigenlijk.... Ik gebruik momenteel Bit Tornado 0.3.9a en zie mn snelheid maar niet boven de 15 kb/s komen...... :-? Dit is om gek van te worden, vooral omdat ik op het forum heb gelezen dat er snelheden (met bittornado) van 150 kb/s mogelijk zijn. Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen waar en hoe ik die instellingen bij bittornado kan wijzigen, zodat ik ook een hogere downloadsnelheid kan krijgen.... Ben op het forum wel het een en ander tegengekomen over het 'openen van poorten e.d.' :-? , maar ik kom hier helemaal niet uit. Wie kan mij helpen? Ik gebruik overigens XP SP2 en heb een ADSL basic verbinding....
Link naar reactie
[quote:83118242f6="taco78"]Hoeveel seeds heeft het bestand? probeer is een ander bestand met veel seeds.[/quote:83118242f6] verschilt, de ene keer 2 en de andere keer 8. Maar iets veranderen aan 'die poorten' heeft geen zin? Weet overigens begot niet hoe ik dat dan zou moeten doen....... :-? [quote:83118242f6="brandsrus"]Je kunt ook nog BitComet proberen of anders Azureus[/quote:83118242f6] Wat moet ik dan precies doen?
Link naar reactie
Die poorten zijn poorten in je firewall. Het TCP/IP protocol gebruikt 'poorten' om een verbinding te leggen tussen 2 punten. Mail versturen gaat bv. standaard via poort 25, ontvangen via poort 110. Internetpagina's via poort 80. Oudere torrent clients willen wel sneller werken wanneer poort 6881-6889 en 6969 open worden gezet. Dat betekend dat je in je firewall moet aangeven dat die poorten open moeten staan. Het is echter handiger om idd een client als BitComet te gebruiken. Die ondersteunen nl. Upnp (Universal plug en play). Als je firewall dat protocol ondersteund, dan kan een applicatie zelf poorten open zetten in de firewall. De firewall van XP in SP2 kan dat bv.
Link naar reactie
Maar hoe en waar in mn Firewall kan ik die bepaalde poorten open zetten? Kun je misschien aangeven hoe ik daar kan komen? (Bv via start, instellingen etc. ??) Ik heb nu net Bittornado een beetje onder controle dus durf nog niet echt over te stappen naar bv BitComet, dan snap ik er de eerste dagen weer geen hout van.. :-? Alvast Bedankt!
Link naar reactie
Kijk eens naar je geavanceerde instellingen. Bittornado wil nog wel eens niet goed werken, als je het aantal peers unlimited hebt. 60 is een aardige richtlijn. Verder moet je de upload wat beperken. Vaak wordt daar 3/4 van je provider upload voor aangehouden. Mijn ervaring is dat het beter nog wat lager ingesteld kan worden.
Link naar reactie
Ik heb nu BitComet, maar kan ik mijn oude client Bittornado gewoon aanhouden. Ik checkte zojuist ff door een file via Tornado en een file via Comet te downloaden, maar dat ging gewoon goed..... Ik daht alleen ergens gehoord te hebben dat zodra je een andere client gebruikt, je de andere weer moet uninstallen..... Hoe zit dit precies??
Link naar reactie
In Bitcomet "Instellingen" en dan optie "Instellingen" kiezen. In het volgende scherm, in het linkerbalk van dit venster de optie "verbinding" kiezen dan kom je er wel uit. Een leuke tip: Zet je BitComet eens op de language "English" via het menu "Instellingen". Je krijgt dan enkele gewaardeerde sites waar je de torrents vandaan kunt downloaden. Veel succes ermee, als er verdere problemen ontstaan, hoor ik het wel! :wink:
Link naar reactie
Ik heb bij de optie "verbinding" eigenlijk geen idee, waarmee ik mijn snelheid kan verhogen. Wel kom ik het onderdeel "Listen Poort" tegen. Hier kan ik zelf een poortnummer invullen maar er kan ook een willekeurige poortnummer woorden weergegeven door op "willekeurige poort" te klikken. Is er misschien een bepaald poortnummer ofzo waarmee de snelheid verhoogd wordt? Welk nummer kan ik hier het beste invoeren? Of moet ik bij "Proxy" iets instellen? Ik hoor t wel!
Link naar reactie
[quote:9171d7f908="Obi-wan-kenobi"][quote:9171d7f908="Sonny01"] Ik gebruik overigens XP SP2 en heb een ADSL basic verbinding... [/quote:9171d7f908] WinXP SP2 heeft standaard een ingebouwde P2P verlammer. Met de 'XP SP2 connections limit'-patch verhelp je dit probleem. http://torrentopia.org/modules/news/article.php?storyid=11[/quote:9171d7f908] Hey Obi, ik heb de patch gedownload, alleen kwam er na de succesvol verlopen installatie een venster in beeld met de melding dat er nu systeemonderdelen niet herkend kunnen worden. Er werd gezegd dat ik de Win XP SP2 CD in de rom moest plaatsen. Maar wat moet ik nu precies doen dan? Heb de XP cd erin gedaan maar geen idee wat ik daarna moet doen :-? Of kan ik het gewoon zo laten....... Als ik overigens opnieuw even naar de Patch ga en deze open staat er nog steeds: Current maximum concurrent half-open connections: 10 Do you really want to change the limit to 50? Terwijl ik dit dus eerder al met Y(YEs) had aangegeven en de installatie succesvol was verlopen......... Of moet ik hier de C van 'Change limit' intikken?
Link naar reactie
[quote:7a77b9f2a1="Sonny01"] Of kan ik het gewoon zo laten....... [/quote:7a77b9f2a1] Gewoon negeren, is standaard gemekker van WinXP. [quote:7a77b9f2a1="Sonny01"] Of moet ik hier de C van 'Change limit' intikken? [/quote:7a77b9f2a1] Standaard zet die patch de limiet op 10 connections, met change limit kun je dit idd. handmatig verhogen naar 50 connections.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...