Ga naar inhoud

eigen test servertje


Aanbevolen berichten

ik heb nog steeds geen koppijn na alles wat ik tot nu toe heb geleerd en nu wil ik verder, ik wil php en MySQL leren :D Het lijkt mij een leuke uitdaging om dat ook weer eens gehad en gesnapt te hebben. Ik heb alleen wel een server nodig om alles in php te testen, en mySQL ondersteuning om databases te maken. Ik heb gehoord dat er kant en klare paketten zijn die je instaleert en dan is je pc een servertje. en ik heb ook gehoord dat je die op www.hotscripts.com kan downloaden. Maar raak altijd verdwaald op die site en ik kom er maar niet uit. Ik heb nodig server met: PHP MySQL eMail-server wie weet waar ik een paketje kan downloaden met ongeveer alleen dit, ik hoef geen uitgebreide servers met veel functies, ik wil alleen maar mn bestandjes testen.
Link naar reactie
[quote:5a0493aca8="gerben"]Begin eens met phpmyadmin. Als je php wilt gebruiken om mysql aan te spreken, zul je toch wel wat tijd in tutorials etc. moeten steken. Er zijn ook wel aardige boeken over dit onderwerp.[/quote:5a0493aca8] ik ben naar phpmyadmin gegaan, ik zach al mijn tabellen enz. alleen als ik nu vanuit een php pagina een tabel wil aanmaken met daarin gegevens, dan moet je eerst verbinding maken met de database met mysql_connect maar ik weet niet wat de gebruikersnaam en password moeten zijn.....
Link naar reactie
Niet iedereen heeft zin om gelijk linux te leren, ga gewoon eens naar apache.org php.net en mysql.com. download hier de pakketjes die je wilt , voor de readme's en klaar is kees. Zo moeilijk is het niet , en als je dit te ingewikkeld vind kun je misschien wel bij 1 van je vrienden op zijn thuis servertje werken :) in iedergeval succes :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...