Ga naar inhoud

(Fout)meldingen in FireFox


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds vandaag (na alle goede berichten) heb ik ook maar eens FireFox opgehaald en geïnstalleerd. Op zich lijkt het allemaal goed te lopen, allleen krijg ik bij zo ongeveer elke webpagina die ik nu bezoek de volgende melding op diverse plaatsen in beeld te staan: <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> Het zal ongetwijfeld een instelling zijn die ik moet veranderen, of een plug-in die ik moet ophalen, maar ik krijg het zo 1-2-3 nog niet gevonden. Iemand van jullie een idee waar de oorzaak van deze melding in zit?
Link naar reactie
Ik was iets te enthousiast in mijn beschrijving; inderdaad lang niet alle sites die ik bezoek hebben er last van. Een van de pagina's waar ik op internet altijd als eerste heen ga is van het zang- en danstheater ([url]www.apropos-online.nl[/url]) waar ik lid van ben. En uitgerekend die website stond vol met deze meldingen. Enig idee of ik deze melding bij veel sites tegen ga komen? Ik merk nu ook dat het inloggen op Mijn Postbank niet lukt. Als ik dan in de Javascript console kijk zie ik talloze waarschuwingen zoals onderstaande: [color=red:066ffd3cee]Waarschuwing: Niet-standaard document.all-eigenschap is gebruikt. Gebruik in plaats daarvan volgens de W3C-standaard document.getElementById(). Bronbestand: https://www.p3.postbank.nl/sesam/SesamLoginServlet Regel: 48[/color:066ffd3cee] En ook enkele foutmeldingen: [color=red:066ffd3cee]Fout: [Exception... "'Component does not have requested interface' when calling method: [nsIInterfaceRequestor::getInterface]" nsresult: "0x80004002 (NS_NOINTERFACE)" location: "<unknown>" data: no][/color:066ffd3cee] Enig idee hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Oke, dus bij sites die m.b.v. Vbscript zijn gemaakt zal ik dit blijven zien. Jammer, maar ik ken de maker, dus ik zal hem er in elk geval eens even over aanspreken ... Wat betreft die Postbank-site: Nee, ik had niks geinstalleerd wat betreft Java. Nog niet zo lang geleden de hele PC opnieuw ingericht, en met IE werkte de Postbank-site meteen prima. Ik had dus geen reden om iets van Java op te halen. En als ik heel eerlijk ben; het is dat je (Gerben) me nu op het juiste spoor hebt gezet, want anders was ik waarschijnlijk tot in het oneindige aan de instellingen van FireFox blijven prutsen. Ik heb nu de laatste JRE (??) van Sun opgehaald. Vraag me niet hoe en waarom precies, maar de Postbanksite werkt nu ook feilloos onder FireFox!! Je ziet het waarschijnlijk al aan de vraagtekens, ik voel me een nitwit op dit gebied. Moet me daar toch eens wat meer in verdiepen (tips??). In elk geval dank voor je nuttige reactie!
Link naar reactie
De Postbank site gebruikt een script dat kennelijk niet helemaal aan de standaarden voldoet, het werkt wel maar niet in elke browser. Of het gebruikt een browserspecifiek script afhankelijk van de browser van de bezoeker maar dat script "ziet" jouw Firefox aan voor een Netscape browser. (lijkt me de meest logische verklaring) Hoe dan ook de fout ligt niet bij jou, je browserkeuze of je instellelingen maar bij de makers van de site. Althans zo lees ik de foutmelding die je hierboven post. Wat vreemd is, is dat Gerben op dezelfde site met, naar ik aanneem, ook een Firefoxbrowser geen melding krijgt. Dus hebben jullie ofwel een andere versie van Firefox of het heeft toch iets met instellingen danwel extenties te maken.
Link naar reactie
[quote:960b8918ba="joep d."]Nou, ik neem aan dat Gerben ook de laatste JRE van Sun op zijn PC geïnstalleerd heeft staan, en daarom geen foutmeldingen krijgt. Tenminste, bij mij werkt de Postbanksite na installatie van JRE weer prima in Firefox.[/quote:960b8918ba] Mijn firefox kan hem ook goed/correct vinden. Alleen het saldo me meer dan vijf nullen voor de komma lukt niet, en dat komt niet alleen omdat ik er geen rekening meer heb :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...