Ga naar inhoud

E-mail van bank Afrika


anoniem

Aanbevolen berichten

Zojuist kreeg ik een e-mail van iemand van een bank uit Afrika, die mij uitnodigt om te helpen bij het overhevelen van tegoeden op een bankrekening aldaar naar een rekening overzee. Nu weet ik wel dat dit geen zuivere koffie is en ik ga er ook zeker niet op in. Daar werd laatst nog voor gewaarschuwd op tv. [b:a1dced5202]Maar weet iemand of het ook vereist is dat ik hier aangifte van ga doen ofzo?[/b:a1dced5202]
Link naar reactie
Aangifte doen heeft geen zin, dit soort mailtjes wordt met (honderd)duizenden tegelijk verstuurd en staat bekend als 419-fraude. Meestal afkomstig van oplichters uit Nigeria. De politie weet denk ik niet eens wat ze met zo'n aangifte moeten beginnen. Er zijn wel mensen die zogenaamd op deze mails ingaan om de oplichters voor niks aan het lijntje te houden. ([url]http://frontpage.fok.nl/nieuws/44054[/url])
Link naar reactie
Wat ik meestal doe is een kopie van het mailtje (inclusief headers) sturen naar abuse@<provider> en abuse@<emaildienst> van die scammer. Een keer heb een mailtje (van een emaildienst) terug gekregen met de tekst "User removed". Nu maken die scammers zo weer een nieuw e-mailadres aan, maar op die manier kunnen slachtoffers niet meer reageren op die scam.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op onderstaand adres kun je meer info vinden over deze manier van oplichting. http://www.netherlands-embassy.or.ke/nl/waarschuwing.html Ik meen me te herrinneren dat een half tot driekwart jaar geleden er een artikel met internet adres over deze e-mails gestaan heeft in de computer totaal of de tips&trucs Op het internet adres stond er een verslag van iemand die een heel eind met deze oplichting meegegaan was, ik kan me helaas het adres niet meer herinneren. Grts . Wim ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...