Ga naar inhoud

[bittorrent] Poorten dicht??


anoniem

Aanbevolen berichten

Wil ook eens met bittorrent aan de slag. Valt niet mee. Zit al een paar uur de googlen en te vrutten. Ik heb een Speedtouch 510i, een SMC Barricade 7004ABR, en heb ook nog eens Zonealarm op de PC staan. In de Speedtouch heb ik onder Advanced bij NAPT de poorten 6881 t/m 6885 open gezet (TCP protocol) naar het IP-adres van de Barricade. In de Barricade heb ik onder Advanced Settings, Special Applications Trigger Port 6969, Public Port 6881-6885 open gezet. Zonealarm heb ik even uit gezet. Bittorrent is nog steeds erg langzaam, ik zie ook steeds een geel gevalletje. Als ik op http://grc.com een portcheck op 6881-6885 doe, 'ziet' ShieldsUp de poorten wel (de rest is Stealth), maar zijn ze 'Closed'. Zie ik nog iets over het hoofd?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. [quote:e32ce8fa25="JBS"]Ik heb die poorten op m'n SMC7004VBR via NAT > Special Applications open gezet[/quote:e32ce8fa25] Had ik inmiddels ook gedaan. Alleen daar kun je gekoppeld aan een IPadres poorten open zetten. Ik gebruik nu Azureus. Via http://grc.com deed ik een portscan op 6881-6885, en zag de poorten wel, maar 'Closed'. Als ik Bittorrent heb draaien zie ik echter wel een poort open staan. Als hij niet gebruikt wordt wordt deze blijkbaar als 'Closed' gezien. Ook leuk, als ik ZoneAlarm aan heb zie ik dat 'men' access probeert te krijgen tot mijn computer, poort 6881. Blijkbaar komen de requests door de routers heen. :D Ik heb nu al snelheden tot 170 KB/s gehad bij het downloaden van een bestand, bij het volgende bestand blijf ik echter hangen rond de 30 KB/s, terwijl de upload keurig rond het toegestane maximum van 40 KB/s blijft hangen. Het aantal Uploaders is 14(554) en de Ontvangers 252(12116). Wat moet/kan ik hier uit op maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...