Ga naar inhoud

Mozilla Firefox


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja raar, in IE werkt het wel. In de code zie ik niets wat mij direct fout geïnterpreteerd lijkt te kunnen worden, maar aangezien ik daar nou ook weer niet zoveel vanaf weet zal ik me daar niet aan vast houden. Ik vind hem in FF ook veel logger en trager dan in IE; wat mij doet vermoeden dat de site specifiek voor IE alleen is gemaakt.....
Link naar reactie
[quote:aadd106e7a="Ruudfeen"]Het is gewoon prut die code. één groot javascript feest. Volgens mij interpreteert Firefox het zo dat er één groot doorzichtig layer over de site zit waar de links achter zitten. Wel grappig dat die gast (webdesigner is het niet) z'n naam er bij zet. Dat wil je toch niet bij zo'n site :S[/quote:aadd106e7a] Wel vreemd dat die firefox ook bij postbank raar doet. Is dan wel weer op te lossen, maar het blijft weird. Ik ben geen grote van van IE, maar dat firefox vind ik na deze ervaring bagger. De site doet het ook met maxton, enigma en avant. Dus firefox is troep. :x
Link naar reactie
[quote:10a433f33d="_Hurricane_"]Heb jij links naar sites die jij gemaakt hebt, dan kan ik in ieder geval kijken of firefox het daar wel doet. :D[/quote:10a433f33d] Firefox doet het op de meeste sites uitstekend :) Helaas is Firefox een beetje de dupe van het monopoly van MS. Veruit het grootste deel van de internetters gebruikt IE. Dat is in principe niet erg, ware het niet dat IE zich absoluut niet aan de standaarden van HTML houdt en ook van beroerde code toch wat probeert te bakken. Firefox zal de code anders interpreteren waardoor deze niet werkt in FF. Sommige website bouwers die kopieeren allerlei javascriptjes en stukken html van allerlei andere sites, en na wat klooien werkt het wel in IE. Zo zit dat ook met die site. Dat je een ervaring met Firefox bagger is, dat kan ik om de bovenstaande reden begrijpen. Maar als je zegt dat het troep is dan moet je dat beter onderbouwen. Maxton, Enigma avant e.d, draaien allemaal op de engine van IE. het is dus gewoon een skin om IE heen. Het is ook niet verwonderlijk dat die sites het daar wel in doen.
Link naar reactie
[quote:77f893748d="Ruudfeen"][quote:77f893748d="_Hurricane_"]Heb jij links naar sites die jij gemaakt hebt, dan kan ik in ieder geval kijken of firefox het daar wel doet. :D[/quote:77f893748d] Firefox doet het op de meeste sites uitstekend :) Helaas is Firefox een beetje de dupe van het monopoly van MS. Veruit het grootste deel van de internetters gebruikt IE. Dat is in principe niet erg, ware het niet dat IE zich absoluut niet aan de standaarden van HTML houdt en ook van beroerde code toch wat probeert te bakken. Firefox zal de code anders interpreteren waardoor deze niet werkt in FF. Sommige website bouwers die kopieeren allerlei javascriptjes en stukken html van allerlei andere sites, en na wat klooien werkt het wel in IE. Zo zit dat ook met die site. Dat je een ervaring met Firefox bagger is, dat kan ik om de bovenstaande reden begrijpen. Maar als je zegt dat het troep is dan moet je dat beter onderbouwen. Maxton, Enigma avant e.d, draaien allemaal op de engine van IE. het is dus gewoon een skin om IE heen. Het is ook niet verwonderlijk dat die sites het daar wel in doen.[/quote:77f893748d] Daar heb je een punt. Troep is ook een groot woord, maar ik heb zoveel ergenissen met firefox dat ik het benoemde als troep. IS natuurlijk onzin als je er wel goed mee werkt, maar op een of andere manier gaat firefox bij mij niet lekker en dat is bij meerdere sites. Een kennis van mij heeft hetzelfde, terwijl er weer andere zijn die dat niet hebben. Ik geef ook echt niet gauw op, ik ben immers vanaf 1985 al met computers bezig. Ooit begonnen met de C-64 en daarna met pc's, dus dos en daarna windows troep (geintje). Maar zoals ik al zei als IE nergens problemen geeft (tot nu toe niet ontdekt) en Firefox doet dat bij mij al bij een 'simpele' site, dan bevreemd mij dit. Zeker als ik daarna eea uit zoek, plugins installeer en het gewoon niet loopt zoals ik zou willen, tja dan denk ik, ik ga verder voorlopig verder met IE. In ieder geval bedankt voor je reactie. Wat betreft de opmerking van iemand over dat de site slecht zou staan op een cv. Ik vind het er leuk uitzien in IE. Ik wou dat ik het kon maken, maar heb me er nimmer in verdiept.
Link naar reactie
Hoezo troep. OK het is als ik t goed begrijp op basiis van Netscape bebouwd. Ik had met IE de laatste tijd alleen maar ellende met hijackers. Ja ok kun je weer fixen maar je blijft aan de gang. Mozilla is hier minder gevoelig voor. Met IE was het zo dat er te veel werd aangehangen op een op zich brakke browser. Juist omdat het de meest gebruikte is maakt hem kwetsbaarder.
Link naar reactie
[quote:c06ea9c8ed="_Hurricane_"] Maar zoals ik al zei als IE nergens problemen geeft (tot nu toe niet ontdekt) en Firefox doet dat bij mij al bij een 'simpele' site, dan bevreemd mij dit. [/quote:c06ea9c8ed] De site zelf is simpel, maar als je geen html kunt (en het met tooltjes moet doen) dan kan je de website heeel ingewikkeld maken. Plak wat javascript hier en daar, en je hebt een eenvoudige website met ingewikkelde code. Zo is die site ook gemaakt. [quote:c06ea9c8ed="_Hurricane_"]Wat betreft de opmerking van iemand over dat de site slecht zou staan op een cv. Ik vind het er leuk uitzien in IE. Ik wou dat ik het kon maken, maar heb me er nimmer in verdiept.[/quote:c06ea9c8ed] Dan blijkt wel weer dat smaken enorm kunnen verschillen :) (ik bedoel alleen de voorpagina, want de rest van de site heb ik nog amper gezien) Ik vind het een kermis. Als ik em in IE bekijk heb ik ook nog muziek, voor mij ergenis nummer 1 op een website. Plaatjes die niet bij elkaar passen. Bewegende plaatjes. Eén woord: aaargh :) Dit is mijn smaak: http://csszengarden.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...