Ga naar inhoud

Juridisch?!?!? Database verloren wie verantwoordelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft haar phpbb forum bij een redelijk kleine hosting-provider draaien. van de 9 maanden dat die site daar draait is haar site al bijna 2 maanden offline geweest. Tot nu toe kon ik het elke keer weer herstellen maar nu is de database verloren gegaan. Een backup was er in eerste instantie niet zei men... Nu 2 weken later is er toch nog een backup maar wij moeten hem zelf terug zetten met phpmyadmin. De database is ruim 40 mb, dat is dus een heidenskarwei om dat met brokjes van 2 mb te doen. Als provider zijnde kan hij die .frm bestanden van Mysql toch zo weer terugzetten? Mijn vraag: kan hij dit zomaar maken EN kan ik hem een rekening sturen als ik iemand in moet huren om dit te doen? wat vinden jullie? groeten Sander
Link naar reactie
Meestal heb je in dit soort gevallen heel weinig rechten. De algemene voorwaarden sluiten een groot deel van de verantwoordelijkheid uit. Naar de rechter stappen kun je doen, maar dat gaat je (veel) geld kosten, zonder garantie op succes. Misschien een goed moment om van provider te wisselen? Heb je telnet/ssh toegang? Je kunt het bestand ook via FTP uploaden. Daarna op de commandline terugzetten. Met phpmyadmin wil ook wel, maar inderdaad in kleine stukjes, anders krijg je timeouts.
Link naar reactie
je kan natuurlijk een nota sturen maar of je enig recht hebt op vergoeding hangt af van het pakket en de voorwaarden. behoort het tot de providerverplichtingen om zorg te dragen voor backups dan heb je kans dat je de kosten kunt claimen. ik vrees echter dat zulks is uitgezonderd. het beste is dus zoals hiervoor gesuggereerd: andere provider nemen (per direct opzeggen en geen betalingen meer want er is sprake van wanprestatie: zowel uit de lucht zijn als niet goed beheren van jouw materiaal)) en een slimme manier vinden om de database up te loaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...