Ga naar inhoud

Geen verbinding met Internet na inschakelen Firewall Norton


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu Internet Security 2005 geinstalleerd. Maar als ik de Persoonlijk Firewall ingeschakeld heb krijg ik geen verbinding meer met het Internet of MSN messenger. Heb allerlei mogelijke configuraties aangegeven, maar krijg ik het niet aan de praat. Alleen als Persoonlijk Firewall uitschakel. Wat en hoe kan ik dit goedkrijgen? Waarschijnlijk zit dit toch in de configuratie van de Firewall.
Link naar reactie
Kan nu helaas niet bij mijn pc met norton erop, maar zal morgen even voor je kijken hoe ik de instellingen heb staan. Want ik heb namelijk wel gewoon de persoonlijke firewall ingeschakeld. Het beste is overigens om de programmascan uit te voeren die ergens in een van de tabbladen zit bij de persoonlijke firewall. Alle programma's die norton dan vindt moet je op automatisch zetten. Vervolgens vraagt norton voor elke voor norton onbetrouwbare verbindingspoging van een programma of je die verbinding wilt toestaan. In dit geval van explorer of msn kiezen voor "deze verbinding altijd toestaan". Maar waarschijnlijk vraag norton het bij internet exploren niet en stelt hij het zelf goed in. Voor de zekerheid bij andere meldingen altijd eerst kiezen voor "eenmalig blokkeren" en pas voor toestaan kiezen als je merkt dat het programma dat je wilt gebruiken niet naar behoren werkt. Voor internet en msn dus wel direct aangeven "altijd toestaan" als norton dit mocht vragen. Maar mogelijk heb je de poort voor internet/ msn op blokkeren staan. Maar weet zo uit mijn hoofd even niet welke dat is. Volgens mij 80 of 8080 of zoiets. Kijk morgen even voor je in mijn instellingen. EDIT check svp ff of je bij persoonlijke firewall, configureren en dan programma's of daar achter "internet explorer" niet blokkeren staat. Die moet je op automatisch zetten. Hetzelfde geldt voor msn.
Link naar reactie
ik denk dat je probleem inderdaad in de programmainstelling voor internetexplorer en msn zit. Open eens de eigenschappen van de persoonlijke firewall, door erop te dubbelkikken. Dan kies je voor het tabblad programma's (heb zelf de 2004 versie, maar denk dat dat nog wel hetzelfde is gebleven), en nu moet je als het goed is een lijstje zien met alle programma's op je pc die internettoegang hebben. Zo niet eerst even kiezen voor programmascan (norton zoekt ze zelf op dan). Zorg er dan voor dat je achter internetexplorer en msn "automatisch" hebt staan of "toestaan" werkt het nu goed?
Link naar reactie
[quote:30238d6c52="Thomas42"]Norton 2005 vind ik niet zo'n geslaagde virus scanner. Heb er zelf ook veel internet problemen mee gehad. Je kunt beter Mc afee 2004 8.0 hebben. Die blijft door scannen terwijl je gewoon van alles doet. Je hoeft niet eens in de zoveel tijd je virusscanner te checken, dat doet ie automatisch. Kortom; gooi dat norton eraf![/quote:30238d6c52] norton scant ook gewoon door hoor terwijl je verder werkt en houdt zichzelf up to date, bij mij tenminste wel. Draagt ook niet veel bij aan dit probleem lijkt mij. Mijn virusprogramma werkt niet naar mijn zin, dus... moet je een andere nemen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...