Ga naar inhoud

Bij P2P programma's stopt dataverkeer


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste iedereen, sinds ik in oktober ben verhuist heb ik een probleem met programma's als WinMX. Daarvoor woonde ik nog thuis en had ik nog geen problemen. Het probleem dat ik nu heb is als volgt. Als ik bijvoorbeeld WinMX laat downloaden dan stopt de dataverkeer na ongeveer een kwartier. Bij Azereus is het probleem ook aanwezig, echter dan kan ik wel een stuk langer nog downloaden. Je ziet dan langzaam de snelheid teruglopen naar 0 kb/s en vanaf dan is er ook nergens meer verkeer mogelijk. MSN logt uit en je kan ook geen pagina meer bereiken via Internet Explorer. Dit probleem had ik nog niet toen ik nog niet was verhuist. Hieronder enkele gegevens: [u:76c28a1770]Oud:[/u:76c28a1770] Provider : Planet Internet Snelheid : 2 Mb/s Modem : Getweakte Alcatel modem voor Mxstream Verbinding via hub naar 2 pc's (ook de pc van mijn vader toen) Nog geen SP2 van Microsoft gedownload en geïnstalleerd [u:76c28a1770]Nu:[/u:76c28a1770] Provider : Tiscali Snelheid : 6 Mb/s Modem : Zyxel Prestige 650-R31 ingesteld als router (zonder ingebouwde firewall) Verbinding rechtstreeks op modem Wel SP2 van Microsoft gedownload en geïnstalleerd Ik heb Tiscali hierover reeds aan de telefoon gehad. Die dachten dat spyware het probleem zou veroorzaken. Echter, na een complete herinstallatie van mijn pc heb ik het probleem nog steeds. Momenteel controleer ik nog regelmatig op spyware m.b.v. Hitman Pro. Ook kan het niet aan de firewall (zonealarm) liggen, want als ik die helemaal uitzet dan blijft het probleem aanwezig. Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen?
Link naar reactie
Na installatie van SP2 wordt het aantal connecties internet danig gereduceerd om daarmee verspreiding van wormen etc. te voorkomen. Helaas gaat dit ook ten koste van de aantal connecties die je legt met P2P programma's. Ik denk dat jij daar nu last van hebt gezien het feit dat je oude situatie goed werkte (zonder SP2) en de nieuwe niet (met SP2).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...