Ga naar inhoud

minimale snelheid pc bij internetten via adsl


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:bd0e4ce121="johan kruize"] Pentium II 90 MHZ [/quote:bd0e4ce121] Pentium II's beginnen als ik het me goed herinner bij 233MHz, de 90MHz is nog een Pentium I (en is te traag voor MS Internet Explorer 6). [quote:bd0e4ce121="johan kruize"] en een Pentium III ( of 4 ?) 2,4 Gig [/quote:bd0e4ce121] Dit is een Pentium IV, PIII's gaan maar tot 1.4GHz.
Link naar reactie
Let er wel op dat adsl minimale systeemeisen heeft. Voor mijn buurman heb ik laatst adsl van Wanadoo geïnstalleerd maar dat wilde niet omdat Wanadoo als minimale systeemvereisten een Pentium II 350 met 64MB RAM heeft. Hij had dus een Pentium II 266 en het werkte mooi niet! (ik vond dat niet zo erg want dat was de uitgelezen mogelijkheid om hem m'n oude Pentium III te verkopen, en hij is er erg blij mee :wink:
Link naar reactie
[quote:e9bdf97254="jwspruyt"]Let er wel op dat adsl minimale systeemeisen heeft. Voor mijn buurman heb ik laatst adsl van Wanadoo geïnstalleerd maar dat wilde niet omdat Wanadoo als minimale systeemvereisten een Pentium II 350 met 64MB RAM heeft. Hij had dus een Pentium II 266 en het werkte mooi niet! (ik vond dat niet zo erg want dat was de uitgelezen mogelijkheid om hem m'n oude Pentium III te verkopen, en hij is er erg blij mee :wink:[/quote:e9bdf97254] je kan toch altijd nog handmatig instellen :roll:
Link naar reactie
[quote:6d4f60d53c="andre@home"]ik heb hier nog een backup pc PI-133 MHz/ 64 MB RAM, staan met IE-6 en Office compleet: draait probleemloos via ons netwerk. Kan probleemloos de maxmale nsleheid vna de kabel aan ca 300 kB/s. Pas bij een 486... met 32 MB is er merkbaar verlies, die haalt met Win 95 en IE5 ca 75% van de max internet snelheid...[/quote:6d4f60d53c]p3 450 met win98 internet toch ook merkbaar langzamer, niet op een speedtest.nl wel met het bekijken van een webpage, hij gebruikt de volledige bandbreete gewoon niet omdat ie eerst alle plaatjes/flash dingetjes/banners moet berekenen voordat hij verder gaat met downloaden van de site.
Link naar reactie
die P133 draait prima op flashy sites... Die 300 kB/s geeft alleen aan dat de snelheid van de verbinding inderdaad niet de beperkende faktor hoeft te zijn. Het hangt ook van de browser af. Media Markt bijv met IE 6 is gewoon echt pet terwijl Mozilla hem probleemloos en snel opent.... Sneller is vaak wel "beter" maar om nu te doen alsof je alleen met de snellere PC's internetten kunt is pure commerciele onzin..... Een PC een beetje fatsoenlijk configureren helpt ook zeker. En er is een verschil tussen een "zuigende" site en het feit dat je misschien even moet wachten, 1s misschien of mag het iets meer zijn en hoeveel meer dan... is nog niet irritant....
Link naar reactie
[quote:1124747da1="andre@home"]die P133 draait prima op flashy sites... Die 300 kB/s geeft alleen aan dat de snelheid van de verbinding inderdaad niet de beperkende faktor hoeft te zijn. Het hangt ook van de browser af. Media Markt bijv met IE 6 is gewoon echt pet terwijl Mozilla hem probleemloos en snel opent.... Sneller is vaak wel "beter" maar om nu te doen alsof je alleen met de snellere PC's internetten kunt is pure commerciele onzin..... Een PC een beetje fatsoenlijk configureren helpt ook zeker. En er is een verschil tussen een "zuigende" site en het feit dat je misschien even moet wachten, 1s misschien of mag het iets meer zijn en hoeveel meer dan... is nog niet irritant....[/quote:1124747da1]dan gaat het nut van breedband toch een beetje verloren :roll: deze topic is zowieso een beetje onzin aangezien je voor 100 euro een nieuw mobo en een 2200+ processor koopt (zelf gedaan voor een inet pc).
Link naar reactie
[quote:4bfce743a6="sdk"]dan gaat het nut van breedband toch een beetje verloren :roll: deze topic is zowieso een beetje onzin aangezien je voor 100 euro een nieuw mobo en een 2200+ processor koopt (zelf gedaan voor een inet pc).[/quote:4bfce743a6]eigenlijk probeer ik alleen aan te geven dat het hebben van allleen snelle pc's de heilige graal is om fatsoenlijk op internet vooruit te kunnen en dat vind ik onzin. Daar ging m.i. de vraag van de topic starter over... Een PII @ 350 MHz lijkt mij ruim hier aan voldoen. Als je bijv als student nuttiger uitgaven hebt en meer heb je niet nodig kun je ook die 100 euro gewoon op zak houden...... Ik weet niet of de kast van de 350MHz pc compatible is met het 2200+ mobo.... anders komen er nog kosten bij (ook geheugen..). 't maar net wat je nodig hebt....
Link naar reactie
[quote:70494e6f9d="andre@home"][quote:70494e6f9d="sdk"]dan gaat het nut van breedband toch een beetje verloren :roll: deze topic is zowieso een beetje onzin aangezien je voor 100 euro een nieuw mobo en een 2200+ processor koopt (zelf gedaan voor een inet pc).[/quote:70494e6f9d]eigenlijk probeer ik alleen aan te geven dat het hebben van allleen snelle pc's de heilige graal is om fatsoenlijk op internet vooruit te kunnen en dat vind ik onzin. Daar ging m.i. de vraag van de topic starter over... Een PII @ 350 MHz lijkt mij ruim hier aan voldoen. Als je bijv als student nuttiger uitgaven hebt en meer heb je niet nodig kun je ook die 100 euro gewoon op zak houden...... Ik weet niet of de kast van de 350MHz pc compatible is met het 2200+ mobo.... anders komen er nog kosten bij (ook geheugen..). 't maar net wat je nodig hebt....[/quote:70494e6f9d] sdram kan er met een beetje mazzel nog wel in denk ik :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...