Ga naar inhoud

chmod File Permissions veranderen lukt niet???


Aanbevolen berichten

Hallo ik ben bezig met het installeren van Coppermine Photo Gallery! Ik moet van een aantal mappen en een aantal bestanden de schrijfrechten veranderen. Dit doe ik met ws ftp pro. Normaal lukt dit altijd door met de rechtemuisknop op de map of de file te gaan staan dan naar chmod en dan kan ik de de nummer veranderen en druk op OK. Dit gaat nu ook alleen slaat hij de wijzigingen niet op?? Wat si er mis of hoe kan ik toch op de files chmod toepassen??
Link naar reactie
Het volgende zou aan de hand kunnen zijn : Als je niet voldoende rechten over een bepaalde map hebt mag je deze niet chmodden. Dit kan bijvoorbeeld komen als het programma / script mappen heeft aangemaakt tijdens de installatie. De eigenaar van de map is dan bijvoorbeeld Apache. Als je telnet /ssh toegang hebt kan de met het chown commando eigenaar worden : http://www.computerhope.com/unix/uchown.htm Als dit niet lukt kan je proberen de map te downloaden (alle rechten goed onthouden van onderliggende bestanden) Vervolgens de map verwijderen en dan opnieuw oploaden. Als laatste pas je dan de nieuwe rechten weer toe. Als je de map niet mag verwijderen is de enige oplossing (zonder je webhoster in te schakelen) een scriptje schrijven dat het mapje chmod Dit scriptje mag dit namelijk wel want die is de eigenaar :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...