Ga naar inhoud

wachttijd herkenning Netwerkkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar weken ADSL op de computer en daarbij een netwerkkaart geinstalleerd. Het is een 3Com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX). Het probleem is wanneer ik de computer opstart dan wacht hij zo'n 15 seconden voordat hij doorgaat met het starten van Windows XP Professional (NL versie). Dat wachten gebeurt na het doorlopen van de bios (scherm waar het je geheugen, harde schijf, processor etc. laat zien) en voordat XP begint te laden. Een vriend zei dat dit te maken zou hebben met DHCP, een nieuwe term voor mij. Nu kan ik in apparaarbeheer van de netwerkkaart een aantal dingen wijzigen: - 802.1p-ondersteuning (staat Uitgeschakeld) - Checksum-offload bij ontvangen (staat Ingeschakeld) - Checksum-offload bij verzenden (staat Ingeschakeld) - Datatransportbesturing (staat Ingeschakeld) - Mediumtype (staat op Automatische selectie) - Netwerkadres (staat op Niet Aanwezig) Mediumtype kan ook op waarden staan -> 10 of 100 en Half Duplex of Full Duplex. Netwerkadres kan ook op een Waarde staan maar ik heb geen idee wat ik dat veld zou moeten intikken. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik moet veranderen in de netwerkkaartinstellingen zodat het wachten bij opstarten verdwijnt. Erg bedankt alvast.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...