Ga naar inhoud

internet netwerk met router


anoniem

Aanbevolen berichten

oke ik wil dus een 2e pc aansluiten op mijn bestaande kabelinternet verbinding. paar vraagjes. 1: draadloze routers zijn een stuk duurder hebben zij nog meer voordelen buiten het feit dat ze draadloos zijn? als dit niet zo is dan leg ik nog wel een extra kabeltje. 2: mij lijkt dat een draadloze router eerder stoort dan een met kabel. klopt dat? 3: de prijzen varieeren sterk wat zijn de wezelijke verschillen? ik zag er al een tekoop staan (nieuw) voor 29.95€ en deze had ook nog een ingebouwde firewall. deze was wel met kabel. 4: voor die 2e pc heb ik ook nog een netwerkkaart nodig of pci kaart dat is toch hetzelfde? de prijzen varieeren hier ook sterk in waar moet zon pci kaart aan voldoen? 5: zitten er bij die routers vaak ook nog extra kabels ofzo? 6: die 2e pc wordt alleen gebruikt voor internet maar hier is geen usb poort, het is een oudere pc. kan ik hier een kaart voor kopen met usb aansluitingen? het is voor een pentium 133 iedereen die mij duidelijkheid kan geven alvast bedankt en wie niet bedankt voor het lezen. groetjes
Link naar reactie
Niemand is verplicht om te antwoorden. Bovendien wordt dit soort vragen dagelijks gesteld en beantwoord. Kan zijn dat iedereen er een beetje moe van is. Verder is e.e.a. uitgebreid gedocumenteerd op het internet, en met een beetje googlen zo te vinden. Kort gezegd: wireless is duurder, minder betrouwbaar, minder veilig, minder snel. Je hoeft echter geen kabels te trekken etc. wat voor velen een groot voordeel kan zijn. Verder ben je niet aan een vaste plek gebonden, wat handig kan zijn bij een laptop. En goedkoop is meestal duurkoop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...