Ga naar inhoud

thuisnetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

eerst kon je nog een internet abbonement nemen voor meerdere pc's dat kan bij mijn provider niet meer. nu zeggen ze dat ik wel een thuisnetwerk kan aanleggen. (dit ondersteunen zij overgens niet). ik heb namelijk een pc met een basis abbonement internet. en wil nog een 2e pc aansluiten op deze kabelinternet verbinding. vraag 1: wat heb ik hier voor nodig en hoe leg ik de verbindingen? vraag 2: stel bijde pc's staan dan aan met internet, gaat de verbinding en b.v downloaden half zo snel omdat die andere pc ook internet heeft via het zelfde abbonement? met vriendelijke groet, r.marijnissen
Link naar reactie
Kort maar simpel antwoord. Koop een router. Dit zit tussen je modem en de pc's in en je kan met 4 pc's tegelijk internetten. Je hebt hoegenaamd geen verlies in je data snelheid omdat een router dit voor je regelt. Met een router kan je gelijk een netwerk aanleggen mbh wizzard netwerken van Xp. Ook kan elke pc onafhankelijk van elkaar internetten. Met een normaal netwerk, bij host en client moet de host altijd aanstaan als de client op het internet wil. Hoop dat dit wat duidelijkheid voor je schept, en voor verdere info zoek ff verder op het forum. Is zat over geschreven. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...