Ga naar inhoud

Chello ---> DOE HET ZELF!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Het klinkt allemaal zo simpel. En NORMAAL lukte het mij bij mensen de Chello pakketten te installeren zonder al te veel problemen. Nu stuit ik echter op een vreemd geval. De mensen hebben Chello Easy aangeschaft. (ja het is wel bij chello al doorgevoerd, want ik kan inloggen bij mij thuis in hun mailbox met hun chello gegevens) Vanuit de muur een kabel naar een splitter, de ene naar de tv, en de ander naar de pc. Daar zit niets fouts in, want ik kan in de Internet Explorer browser gewoon naar 192.168.100.1 (modem), en daar de modem resetten, gek gesproken. Alle lampjes branden keurig op de moden. TV werkt gewoon.. niets mis met de splitter dus, of de aansluiting ervan. TOCH wil het maar niet lukken om Internet op te kunnen. Pingen helpt niets... het lijkt wel of die puur verbinding kan maken met de modem, en niet verder. Ik heb dus de bijgesloten software voor de modem geinstalleerd. Ook de chello installatie-cd geprobeerd, maar na wat te hebben geinstalleerd geeft ie aan dat ie de pc moet herstarten, en dat jij dan intussen de modem moet resetten. Als de pc eenmaal opgestart is, zegt de pc dat ik het handmatig moet instellen. Even in de handleiding gekeken naar de handmatige uitleg. Staat volgens mij allemaal goed... Bij Extra, Internet opties, tabblad Verbindingen... dan onderaan bij LAN instellingen staat alleen de allerbovenste aan (iets met automatisch internet instellingen overnemen). Bij Netwerk lokaties zie je een lan verbinding. (automatisch ip) Hopelijk is dit een beetje voldoende info, en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Alvast bedankt ;) grt Richard!
Link naar reactie
:D Het is helemaal gelukt :D Ffies Chello gebeld, en idd dat MAC adres laten toevoegen. Alleen na ik ophing, en alles een uurtje goed draaide, kreeg ik een andere 'verbindingsprobleempje'. Na een poosie internetten (30 minuten ongeveer), valt de verbinding weg, maar blijven de lichtjes op het modem precies hetzelfde branden (4 groen, 1 oranje knipperend). Ik klik dan rechtsonderaan op de 2 schermpjes, en klik op HERSTELLEN. Ik krijg dan door dat het ip vernieuwen niet goed is gelukt (iets in die zin), en klik daarna wéér op HERSTELLEN, en dan doet internet het weer even.. een klein half uurtje later ---> precies hetzelfde!! Weet iemand hoe die verholpen kan worden? :wink:
Link naar reactie
Heb onlangs van Chello een nieuw modem gekregen. Om dit werkend te krijgen moest de hele aanmeldprocedure opnieuw worden doorlopen, om de combinatie modem en netwerkkaart bij Chello te laten herkennen. Geen enkele internetsite is op zo'n moment bereikbaar, alles zit a.h.w. op slot, behalve de UPC aanmeldpagina http://provisioning.upc.nl Daar vul je je gegevens in: SID, gebruikersnaam, wachtwoord enz. Staat allemaal in de brief die je bij je modem hebt gekregen. Voor de goede orde moest daarna zowel de PC als de modem worden uitgeschakeld, en na een paar minuten weer in.
Link naar reactie
[quote:e8244ae051="J. de Boer"]Heb onlangs van Chello een nieuw modem gekregen. Om dit werkend te krijgen moest de hele aanmeldprocedure opnieuw worden doorlopen, om de combinatie modem en netwerkkaart bij Chello te laten herkennen. Geen enkele internetsite is op zo'n moment bereikbaar, alles zit a.h.w. op slot, behalve de UPC aanmeldpagina http://provisioning.upc.nl Daar vul je je gegevens in: SID, gebruikersnaam, wachtwoord enz. Staat allemaal in de brief die je bij je modem hebt gekregen. Voor de goede orde moest daarna zowel de PC als de modem worden uitgeschakeld, en na een paar minuten weer in.[/quote:e8244ae051] Ik neem aan dat dit tevens de enige en juiste weg is als je je [u:e8244ae051]netwerkkaart een keer zou vervangen[/u:e8244ae051]....?! (Bij vervangen van je netwerkkaart heb je een ander MAC adres en werkt de verbinding via UPC niet meer....) Overigens staat er nog een recent draadje ergens op dit (Internet) forum ( http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=126923 ) met een verhaal van iemand dat z'n (UPC)verbinding wel eens wegvalt. Een reset van modem en router is dan de oplossing. Ook ik maak het wel eens mee met een 2e PC op een router..... Reden??? Ik hoor er de laatste tijd wel eens meer over... Groet, Ton
Link naar reactie
Netwerkkaart vervangen was een reactie op hetgeen J. de Boer schreef. 't Gebeurt wel eens dat "Chello gebruikers" een PC of een netwerkkaart vervangen en dan geen verbinding meer tot stand kunnen brengen "naar buiten".... Tja, logisch wat dan "ziet" Chello ineens een ander, onbekend MAC adres. Probeer eerst maar eens wat te experimenteren met een modem reset: onderbreek de voeding gedurende een paar minuten..... Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:0087144c35="lion"]Netwerkkaart vervangen was een reactie op hetgeen J. de Boer schreef. 't Gebeurt wel eens dat "Chello gebruikers" een PC of een netwerkkaart vervangen en dan geen verbinding meer tot stand kunnen brengen "naar buiten".... Tja, logisch wat dan "ziet" Chello ineens een ander, onbekend MAC adres. Probeer eerst maar eens wat te experimenteren met een modem reset: onderbreek de voeding gedurende een paar minuten..... Groet, Ton[/quote:0087144c35] Dit is al geprobeerd (op vele verschillende wijzen) Netwerkkaart zal het wel niet zijn, aangezien hij wel op de momenten van uitval in de modem zelf kan komen via de browser. Dus ik ga morgen denk ik maar even proberen de netwerkkaart drivers te herinstalleren. En mocht dat niet lukken, Windows herinstalleren.
Link naar reactie
[quote:de2a19c08d]Na een poosie internetten (30 minuten ongeveer), valt de verbinding weg, maar blijven de lichtjes op het modem precies hetzelfde branden (4 groen, 1 oranje knipperend)[/quote:de2a19c08d] Welkom bij de club van Motorola. Bovenop het modem zit een knop. Die moet je indrukken, dan de PC herstarten en dan zou het moeten doen. Ditzelfde [b:de2a19c08d]kreng[/b:de2a19c08d] heb ik gisteren gekregen. Voor die tijd had ik een Terrayon en deze geeft de gebruikers minder problemen (volgens iemand van de Chello helpdesk). Na deze voornoemde reset is het modem blijven draaien. Maar als mij het nog een paar keer overkomt... Dan maar ADSL :(
Link naar reactie
Ik heb windows maar even zo gelaten... Netwerkkaart kon niet zo gauw vervangen worden (ze hadden en reserve isa, maar hun pc kan geen isa meer aan...) Het probleem is echter nog niet verholpen. Ik weet zelf niet precies wat voor melding.. maar iets met ISP ofzo? verschijnt er in beeld, als je de 1e keer op "herstellen" drukt rechtsonderaan het scherm bij die verbindingschermpjes.. Modem wéér op verschillende wijzen gereset/uitgezet... niets schijnt te helpen. Tijdens dat internet uitvalt (en je dus moet herstellen) blijven de lampjes op de modem gewoon keurig doorbranden (4 groen, 1 oranje knipperend). Is het niet iets dat het ip niet goed doorkomt ofzo? Of dat ISP? :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...