Ga naar inhoud

ISDN of analoog?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Eey, Ik ben van plan een nieuwe modem/router te kopen. Nu zit ik echter te kijken of dat een ISDN of analoog modem moet worden. Nu heb ik thuis ISDN, dus ik dacht dat ik een ISDN modem moest hebben. Toen ik echter naar het kabeltje in mijn huidige modem kijk (ik heb nog zo'n oude Speedtouch Home ISDN modem) zie ik geen ISDN stekkertje maar een gewoon analoog stekkertje. Dus het lijkt me dat ik een analoog modem/router moet hebben?! Wie helpt me uit de brand want ik begrijp het even niet meer. Grtz, Klaas
Link naar reactie
Hmm, ik heb even gezocht en de telefoonlijn die in de meterkast binnenkomt wordt gesplit mbv een splitter. Vanaf de splitter komt dat een analoog stekkertje. Vage shit, daar kan ik toch nooit een ISDN-modem op aansluiten of heb ik het nou helemaal fout?! PS. RJ11 en RJ45 zegt me niks, en ik kan er ook niet echt goede info over vinden.
Link naar reactie
RJ11 (4 pins) is zo'n kleinstekkertje, wat je dus inderdaad ook bij analoge telefoons ziet, RJ45 (8 pins) is een iets groter stekkertje dat je bij netwerkkabels en ISDN aansluitingen ziet. Echter, ná de splitter zit een RJ11 aansluiting, omdat de splitter niet afhankelijk is van analoog of ISDN. Dús, indien je ADSL-verbinding binnenkomt over een ISDN-lijn, dan moet je een ISDN modem hebben, is toch niet echt vaag???? :roll:
Link naar reactie
[quote:6c95827348="Klaas Winters"]Beste Venzant, Ik begrijp dat het verwarrend is, ik weet het ook niet meer. Maar ik dacht dat een ISDN-modem altijd wordt aangesloten met 8-pins stekkertje. Klopt dit of niet?[/quote:6c95827348] Nogmaals, nee in het geval van een ADSLmodem klopt dat niet, kijk ook maar naar je eigen ADSL-modem, dat is toch ook een ISDN-versie en die heeft toch een RJ11???? Ik weet niet of je dat door elkaar gooit, maar het is geen ISDNmodem, maar een ADSL-modem voor over ISDN.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...