Ga naar inhoud

"Uitzending gemist" blijft gemist


anoniem

Aanbevolen berichten

:cry: Nu ik een ADSL aansluiting heb (Wanadoo) dacht ik te kunnen gaan genieten van Internet Televisie. Er is een site (www.omroep.nl/uitzendinggemist) waar eerder uitgezonden programma's alsnog bekeken kunnen worden. Maar eerst kreeg ik wel geluid en geen beeld nadat de mediaspeler van de site geladen was, overigens met de mogelijkheid door te schakelen naar de Windows Media Player... Maar nu wordt de site player maar half geladen en gebeurt er vervolgens helemaal niets meer. Op de genoemde site krijg je overigens de keuze om het gekozen programma via een flashplayer of via de site player (en dus d.m.v. daar weer van WMP) af te spelen. In de op de site aanwezige hulpvraagbaak werd gesuggereerd dat er nieuwe videocodecs geïnstalleerd moesten worden. Maar welke? Ik heb (verschillende) nieuwe codecs ge-download en geïnstalleerd maar zonder resultaat... en dus zijn voor mij de (juiste) codecs door het codecsbos ook niet meer te zien... Wie kan en wil mij adviseren in hoe te handelen waardoor ik deze programma's via mijn aansluiting kan bekijken? Is er wellicht iets verkeerd in de instelling van mijn videokaart? Overigens worden sommige filmpjes op internet wel afgespeeld door WMP zij het met zeer matige beeldkwaliteit. Ik heb Windows XP Home Edition SP1. Mijn videokaart is een Medion PCI nVidia GeForce 4 MX460. De down-snelheid van mijn breedband-connectie is 512 kbps. Mijn processor is een Pentium IV 2,0 MHz Ik zie een reactie hierop met veel belangstelling tegemoet en dank daarvoor bijvoorbaat zeer! Robert H. Vorwald
Link naar reactie
Ik geprobeerd een stream te bekijken (een wmp met BB (windows media player en Breedband)). De stream wordt weergegeven in explorer, maar als je onder de player klikt op "afspelen in standaard player" wordt windows media player gestart en verschijnt daarin de stream. Als dat niet goed gaat kun je in media player kijken welke codec het bestand nodig heeft via Bestand > Eigenschappen > tabblad Algemeen. Onderaan staat de benodigde videocodec vermeld. En die kun je handmatig downloaden door even op internet te zoeken. En ja het is een codec-oerwoud Maar eigenlijk kan media player dat zelf aangeven en naar een codec zoeken!! Kijk naar de instellingen via Extra > Opties > tabblad Speler en vink `codecs automatisch downloaden` aan Overigens moet je de laatste versie van directx gebruiken en moet je even kijken wat de instellingen van je firewall zijn m.b.t. media player. CB
Link naar reactie
:( Helaas, ... het blijft tobben... het heeft nog niet zo mogen zijn dat video en TV via internet tot mijn beschikking is gekomen. De optie "Eigenschappen" in WMP waar de reactiegever, die ik overigens vriendelijk dank voor zijn reactie, het over heeft is grijs en derhalve niet te bereiken, dus kan ik ook niet achter de juiste codec komen... Alle door 'Omroep.nl/Uitzending Gemist' aanbevolen players en plug-ins zijn gedownload en geïnstalleerd, zonder resultaat. Verder dan het slechts gedeeltelijk verschijnen van de interne site player, na het aanklikken van een programma, of dat nu via de keuze WMP of RealPlayer is, komt het niet, dus de optie weergave met WMP komt niet eens in beeld! Ik heb m'n systeem schoongemaakt, Temp-mappen & Internet File-mappen geleegd, verdachte cookies opgeruimd, scanners gedraaid, Modem- en Wanadoo-software opnieuw geïnstalleerd, nieuwe WMP geïnstalleerd, DirextX opnieuw geïnstalleerd en noem maar op. Maar een video-stream bekijken via m'n ADSL lukt gewoon niet. En Wanadoo geeft "niet thuis"... want een duur telefoontje (09-nummer) en een email naar de helpdesk zijn tot dusver niet gehonoreerd... over "HELP"desk gesproken... Wie heeft er tips en aanwijzigingen voor me? Bijvoorbaat hartelijk dank! Robert H. Vorwald
Link naar reactie
Nog enkele dingen om uit te proberen: - in Internet Explorer naar Extra > Internetopties > Geavanceerd en in de lijst kijken bij "Multimedia" of "Animaties... afspelen" en "Video's... afspelen" aangevinkt zijn. - in WMP via Extra > Opties > Prestaties, kijken hoe de "Verbindingssnelheid" is ingesteld. Als de juiste snelheid er niet tussen staat dan "automatisch" kiezen. (staat die misschien nog op de oude analoge modemsnelheid??) - in WMP Extra > Opties > Speler bij "Internetinstellingen" vinkje aanzetten bij "Toestaan dat Internetsites een id toewijzen aan uw speler" (schijnt soms nodig te zijn voor streaming media (zie ook de wmp-helpfunctie)) - in WMP Extra > Opties > Netwerk alle "Protocollen" aanvinken, dus Multicast, UDP, TCP én HTTP. (benodigd voor streaming media, zie ook hiervoor de wmp-helpfunctie) - Verleen WMP in je eigen firewall inbound en outbound toegang (veelal te vinden via benamingen als "Program control" of "Internet Apllications") - Verzeker jezelf dat de microsoft firewall uitstaat. Start > Configuratiescherm > Netwerk en Internetverbindingen > Netwerkverbindingen > kies je eigen adsl/kabelverbinding, hierop rechtsklikken en kiezen voor eigenschappen (of links in beeld bij Netwerktaken kiezen voor "Instellingen van deze verbinding wijzigen"). Ga naar het tabblad geavanceerd en zorg dat er géén vinkje staat bij "Mijn computer en netwerk beveiligen..." Start je computer opnieuw op en probeer de site nog eens Nog steeds niets?? Herinstalleer dan IE!! Nog Niets?? spam wanadoo net zolang dat je een antwoord hebt!! Misschien blokken zij het een en ander. CB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...