Ga naar inhoud

mozilla extensies


anoniem

Aanbevolen berichten

ok ik hoop dat ik niet iets uit de faq bevraag maar ik kon er niets over vinden mijn firefox noch thunderbird willen extensies danwel themes installeren; via de update.mozilla.org site bijv klik ik op "install"; de statusbalk verschuift even naar halverwege en doet verder niks. ik kan wel een xpi of jar downloaden als bestanden maar ze niet openen in mozilla (doet er ook niets mee.) . in de betreffende windowstjes van "downloads" en "extensies" komt verder oook geen nieuws. ik heb settings van firewalls e.d. al gecheckt. ik heb xp home en firefox 0.9 en thunderbird 0.7; verder firefox al opnieuw geinstalleerd. eh...help?
Link naar reactie
[quote:1164430cfe="Stu III"]ok ik hoop dat ik niet iets uit de faq bevraag maar ik kon er niets over vinden mijn firefox noch thunderbird willen extensies danwel themes installeren; via de update.mozilla.org site bijv klik ik op "install"; de statusbalk verschuift even naar halverwege en doet verder niks. ik kan wel een xpi of jar downloaden als bestanden maar ze niet openen in mozilla (doet er ook niets mee.) . in de betreffende windowstjes van "downloads" en "extensies" komt verder oook geen nieuws. ik heb settings van firewalls e.d. al gecheckt. ik heb xp home en firefox 0.9 en thunderbird 0.7; verder firefox al opnieuw geinstalleerd. eh...help? edit : inmiddels heb ik Zonealarm Pro vervangen door Outpost Pro; nog geen resultaat [/quote:1164430cfe]
Link naar reactie
[quote:3f586a1744="GreatWhie"]In Firefox: Tools --> options --> Advanced --> Allow websites to install software (afvinken). Daarna opnieuw de plug-in downloaden de installatie begit. Klaar? dan vinkje weer weghalen (ook met firefox zijn dubieuze sites gereed om rotzooi te installeren).[/quote:3f586a1744] [quote:3f586a1744="Supersnail"]Type eens 'about:config' in de adresbalk en type dan achter filter 'xpinstall'. Kijk dan of 'xpinstall.enabled' op 'true' staat en 'xpinstall.whitelist.required' op 'false'.[/quote:3f586a1744] Eigenlijk komt die op hetzelfde neer, alleen is het ene makkelijker toe te passen dan het andere. Die pref van xpinstall.whitelist.required is volgensmij nog niet beschikbaar in 0.9, maar is iets wat toegevoegd is en in 1.0PR wel te gebruiken is. Dan kun je dus aangeven welke websites extensies/thema's mogen installeren.
Link naar reactie
[quote:6c2b0fe621="Gert-Paul"]Eigenlijk komt die op hetzelfde neer, alleen is het ene makkelijker toe te passen dan het andere. Die pref van xpinstall.whitelist.required is volgensmij nog niet beschikbaar in 0.9, maar is iets wat toegevoegd is en in 1.0PR wel te gebruiken is. Dan kun je dus aangeven welke websites extensies/thema's mogen installeren.[/quote:6c2b0fe621] Klopt. Ik gebruik zelf mozilla (dus niet firefox) daarom wist ik niet hoe je op de makkelijke manier het installeren van extensies kan toestaan. Ook was het bij mij nodig om xpinstall.whitelist.required op 'true' te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...