Ga naar inhoud

Internet op 2e pc langzamer


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Ik heb sinds enkele maanden een ADSL aansluiting (Wanadoo Lite met een Speedtouch 510 4-poorts). Op de "hoofd-pc" draait internet als een zonnetje, geen enkel probleem. Dit is dan ook een vrij nieuw systeem. Ook de andere pc (PIII 450mhz, 192mb ram, XP, 10/100 netwerkkaart) is aangesloten op ADSL en dat werkt. Alleen... op een lagere snelheid. Wanneer beide pc's aan staan, komt de oude pc op speedtest.nl niet verder dan de halve snelheid (terwijl de andere pc verder niet aan het downloaden e.d. is) en ook als de andere pc uit staat haalt de oude pc niet de hoogste snelheden met internet. Voor normaal surfen, mailen en af en toe wat downloaden is dat niet zo'n punt, maar zo nu en dan worden er wel eens tv-programma's op bekeken (streaming, breedband, meestal een paar honderd kbps), en dit is niet prettig wanneer het beeld en geluid steeds hapert... Terwijl de verbinding in principe meer dan 1000kbps zou moeten kunnen halen... Is de computer gewoon te traag hiervoor? Of kan ik de bandbreedte op één of andere manier beter verdelen? Of is er nog een mogelijke andere oplossing?
Link naar reactie
[quote:31751dcf5e="Wiep Corbier"]Computer is inderdaad te traag.[/quote:31751dcf5e]WinXP op een PIII 450 met 192MB is vast niet snel, maar ik kan zo snel geen reden verzinnen waarom die combinatie niet met 100 kB/s zou moeten kunnen downloaden. Dat is bij wijze van spreken zelfs voor een P1 peanuts. Nou zegt speedtest ook niet alles; Heb je al eens geprobeerd dezelfde download (van bv. 50-100MB) op beide PC's binnen te halen? En zit er dan ook zoveel verschil in de snelheden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...