Ga naar inhoud

ISRA


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb tijdje geleden ADSl aangelegd en nu blijkt dat ik het modem op een van de twee telefoonaansluitingen heb aangesloten ipv het ISRA punt. Nu is dit ISRA punt (in de meterkast) niet zodanig dat ik daar uberhaupt iets op kan aansluiten. Ik vermoed dat op het ISRA punt een kastje of iets dergelijks moet worden geplatst. Wie moet dit nu gaan verzorgen ????? en op wiens kosten ???
Link naar reactie
ik heb een testje gedaan en heb de splitter aangesloten op de telefoonaansluiting in de huiskamer. Daarna sluit ik de telefoon niet aan op de phone poort van de splitter. Als ik naar boven ga naar de 2e telefoon aansluiting en sluit daar een telefoon aan heb ik nog steeds een kiestoon, m.a.w. de splitter is kennelijk niet aangesloten op het ISRA punt. Kennelijk zit dit in de meterkast. Daar komt een dikke Blauw/rood/witte kabel uit de grond die zich splitst in 2 grijze telefoon lijnen. Dit is kennelijk het ISRA punt., hier zou ik dus de splitter op moeten aansluiten anders gaat over het laatste gedeelte zowel de adsl als het normale telefoonverkeer waardoor de verbinding trager word en kans op storing stijgt. De adsl werkt dus wel maar kan nog sneller wellicht. Hoe gaat dit normaal gesproken , Is het installeren van een fatsoenlijk ISRA punt of kastje dan voor eigen rekening ???. Is dit geen Infrastructuur dat KPN moet verzorgen ??? Kun je dit zelf doen of is dit te ingewikkeld ????
Link naar reactie
[quote:b9886ffae7="henkchr"]ik heb een testje gedaan en heb de splitter aangesloten op de telefoonaansluiting in de huiskamer. Daarna sluit ik de telefoon niet aan op de phone poort van de splitter. Als ik naar boven ga naar de 2e telefoon aansluiting en sluit daar een telefoon aan heb ik nog steeds een kiestoon, m.a.w. de splitter is kennelijk niet aangesloten op het ISRA punt. [/quote:b9886ffae7]ik snap niet veel van het bovenstaande verhaal. Je sluit de splitter aan in de huiskamer, plugt de telefoon er NIET in en je gaat vervolgens naar boven om daar een kiestoon te horen :-?[quote:b9886ffae7]Kennelijk zit dit in de meterkast. Daar komt een dikke Blauw/rood/witte kabel uit de grond die zich splitst in 2 grijze telefoon lijnen. Dit is kennelijk het ISRA punt.[/quote:b9886ffae7]Het ISRA punt is meestal een wit kastje dat de kabel uit de grond van de KPN koppelt aan de telefoonlijn die het huis in gaat. Ik begrijp uit jouw verhaal dat er 2 kabeltjes uit de grond komen. Weet je zeker dat dat het ISRA punt is?[quote:b9886ffae7], hier zou ik dus de splitter op moeten aansluiten anders gaat over het laatste gedeelte zowel de adsl als het normale telefoonverkeer waardoor de verbinding trager word en kans op storing stijgt. De adsl werkt dus wel maar kan nog sneller wellicht.[/quote:b9886ffae7]Die splitter is niet veel meer dan een soort ontstoringsmodule. De reden dat ze adviseren om de splitter zo dicht mogelijk bij het ISRA punt te zetten is dat daar de kans op storingen het kleinst is. Dat om te voorkomen dat iemand klaagt over beroerde prestaties, wanneer de splitter aan het einde van 35meter 'lampekapdraad' hangt. De snelheid die je overigens haalt over je ADSL verbinding is - zoals je vast weet - afhankelijk van het type abonnement dat je hebt afgesloten. Een 1024kbps abo zal niet sneller worden dan 1024kbps, al leg je er gouden draadjes tussen...[quote:b9886ffae7] Hoe gaat dit normaal gesproken , Is het installeren van een fatsoenlijk ISRA punt of kastje dan voor eigen rekening ???. Is dit geen Infrastructuur dat KPN moet verzorgen ??? Kun je dit zelf doen of is dit te ingewikkeld ????[/quote:b9886ffae7]De KPN hoort een fatsoenlijk ISRA punt op te leveren. Lijkt me dat je naar het verkeerde aansluitpunt aan het kijken bent.
Link naar reactie
Gewoon adsl aansluiten zoals de ptt doc aangeeft. (rtfm is best moeilijk lijkt het) Het beste is dus gewoon in de meterkast. Daar splits je de boel. Als je het niet zelf kan dan doet de PTT dat voor je tegen betaling natuurlijk. Heb je in de familie of kenissenkring niet een handig iemand ? Mocht je een oude ISRA hebben (gewoon ronde kabeltje) dan moet je twee contact doosjes kopen (was bij mij het geval) bij de primafoon. Als je het ze uitlegt weten ze het precies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...