Ga naar inhoud

dynamisch ip-adres --> vast ip-adres?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil bepaalde mensen toegang geven tot mijn pc. Ik draai echter een firewall. Ik kan in die firewall aangeven welke ip-adressen te vertrouwen zijn en dus toegang krijgen. Probleem is alleen dat er enkele zijn met een dynamisch ip-adres. Na een disconnect/re-connect krijgen zij dus een ander ip-adres en hebben ze vervolgens geen toegang meer. Is dit op te lossen?
Link naar reactie
Laat ze zich registreren bij http://www.no-ip.com/ daar kun je een eigen subdomein aanmaken en laten doorsturen naar een bepaald IP adres. Iedere keer als ze op je PC willen, loggen ze even in bij no-ip.com en laten hun domein forwarden naar het IP adres wat ze dan hebben. In je firewall kun je dan vervolgens aangeven dat het domein van die persoon wordt geaccepteerd. Op die manier heb jij er geen omkijken meer naar en moeten zijn alleen even hun IP adres bij no-ip.com wijzigen in hun IP adres van dat moment.
Link naar reactie
Kies in het menu als je ingelogd bent bij no-ip voor "Add" onder "Hosts/Redirects" vul achter "Hostname" een (willekeurige) naam in Laat "Host type" voor wat ie is Vul achter "IP Address" het ip-adres van degene met het dynamische ip-adres kies voor de knop "Create host" Laat degene met het dynamische ip-adres vervolgens de No-IP Dynamic DNS update client downloaden en op zijn pc installeren. Als ze dat programmaatje uitvoeren wanneer ze op het internet zitten, wordt automatisch het geregistreerde ip-adres bij No-Ip.com bijgewerkt. jij hoeft dan, zoals JanD al zei, alleen bij je firewall aan te geven dat bezoekers van de host naam.no-ip.com toegang mogen hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...