Ga naar inhoud

TV out geeft op tv zwart-wit beeld!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een NVidia Geforce met tv out. Nu heb ik een scart-kabel gekocht, met 3 aansluitingen. 1 scart, 1 voor het geluid, en nog 1. Waarvoor dient die andere? Als ik de scart-kabel in de tv plug, heb ik wel beeld, maar heel slecht, zwart-wit, dus niet zo best. Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Alvast bedankt, Paul
Link naar reactie
De 3 aansluitingen op je SCART kabel zullen de witte rode en gele aansluitingen zijn. Deze zijn voor Audio L, Audio R en Video. Zo heb je stereo geluid (mits je je geluidskaart op je TV aansluit, anders komt het geluid alleen nog uit je speakers) en beeld. In principe heb je alleen de video aansluiting nodig, de gele dus. Controleer bij de instellingen van je videokaart (meestal bij de geavanceerde opties) of je TV wordt gezien als 2e monitor. Vervolgens bij de TV opties (2e monitor opties dus) alle juiste instellingen zetten. Hoogst waarschijnlijk wordt je TV als NTSC TV gezien (Amerikaanse Modellen). Maar in Nederland werken we met PAL/B. Als je je TV op dit type zet zal je naar alle waarschijnlijkheid weer kleur zien op je beeldbuis.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb een Nvidia FX 5200 Series, Ik heb even gekeken, en ik heb Nview, Daar kan ik dat op instellen, ik geprobeert, maar hij doet nog steeds het zelfde, ik moet gewoon even kleur derbij krijgen. Ook als ik een dvd in mijn computer laad, word die niet getoont op mijn tv-scherm. Maar als ik die vormen in Windows Media Player afspeel, worden die lichtjes op mijn beeldbuis getoont. Alvast Bedankt, Paul
Link naar reactie
[quote:b786eb7029="Wiep Corbier"]Velen lezen maar enkele forumonderdelen.[/quote:b786eb7029] En daar ben ik er een van. Noem mij maar "je" a.u.b, dat u vind ik zo formeel staan en daar hou ik niet zo van :wink: En je kan even bij de instellingen van de kaart kijken of er ergens landinstellingen verandert kunnen worden, ik weet dat dit met een gewone tv-out van een gewone kaart bij geaveranceerd kan op het tabblad settings bij de beeldeigenschappen. Hoe dat met een tv-kaart kan weet ik ook niet.
Link naar reactie
Ik heb ook een nVidia GeForce FX5200, echter heb ik hierbij een S-Video kabel gekregen, deze gaan niet op SCART stekkers, dus mijn aansluiting is wat anders dan in jouw geval. Ga bij de opties van je GeForce FX5200 naar nView. Zet het type dan op Clone. Klik op de 2e monitor (kan ook als TV verschijnen als je hem al als TV hebt ingesteld). Klik op Device Settings > Select TV Format > Advanced en kijk of je instellingen overeenkomen met deze. [img:2c263f9d74]http://server6.uploadit.org/files/iNFERiON-nview.jpg[/img:2c263f9d74] Werkt in mijn geval prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...