Ga naar inhoud

importeren favorieten bij firefox lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

O.k. Rieske, we zitten al wat dichter bijelkaar, ik ging uit van de situatie waar deze methode o.a. voor is bedoeld, nl . voor importeren in Netscape. Ik vermoed dat je daar voor precies hetzelfde komt te staan. Maar dat hoeft m.i. nog geen probleem te zijn. Als de favorieten-file in Netscape of in Firefox dezelfde naam heeft, en die file mag niet overschreven worden, dan geef je die bij het exporteren uit IE toch gewoon een andere naam? Lijkt me geen probleem. :-? Maar ik vermoed dat je toch hoe dan ook die exportfile uit IE nodig hebt.
Link naar reactie
[quote:74bf86de88="J. de Boer"] Maar ik vermoed dat je toch hoe dan ook die exportfile uit IE nodig hebt.[/quote:74bf86de88] Het punt is dat het officieel kan; via een importwizard, te verkrijgen via 'file' in Firefox, kun je vanalles (history, cookies, favorieten etc) importeren vanuit IE. En ik lees dat dat bij iedereen ook lukt, maar bij mij niet. Dat is toch vreemd.
Link naar reactie
[quote:46710381fd="adecois"]Er is een programma 'bpriest' waarmee ge de favorieten (bookmarks) van verschillende browsers kunt converteren naar een andere browser. www.simtel.net/product.download.mirrors.php?id=9531[/quote:46710381fd] Allemaal leuk en aardig, maar je kunt alleen converteren naar Netscape, Opera of IE. Ik heb Netscape gedaan. Nu is er een file aangemaakt: C\Windows\Temp\Output\output.htm Maar daar heb ik toch niets aan? Bij 'file' 'importeren' staat alleen als optie 'Microsoft Internet Explorer'. Wat nu?
Link naar reactie
[quote:23ecb3e726="=Rieske="]Hernoem die file naar [color=purple:23ecb3e726]bookmarks.html[/color:23ecb3e726] en plak deze in de map Mozilla\Firefox\Profiles\default.8yf. Die map zul je ff moeten zoeken, want ik weet niet waar FF die laat in 98. Andere vraag: Waarom nog 98? Wat zijn je systeem specificaties?[/quote:23ecb3e726] Ik heb de computer overgenomen van mijn broer. Die heeft geprobeerd Windows XP erop te zetten, maar het geheugen was niet toereikend. Hij heeft toen alleen maar office XP erop gezet.
Link naar reactie
In zoverre dat ik alleen een map vond die heet: c\windows\application data\Mozilla\firefox\profiles\default\4df. Daarin stond o.a. een bookmarks, dus ik dacht die zal het wel zijn. De nieuwe bookmarks heb ik daarheen gesleept. Er staan nu dus TWEE bookmarks in. De nieuwe is een snelkoppeling, maakt dat wat uit? Hij heet gewoon bookmarks.html. Maar ik zie hem niet staan onder bookmarks.
Link naar reactie
[quote:3dcb8c78b1="=Rieske="]Niet slepen, bestand kopieeren, plakken en overschrijven.[/quote:3dcb8c78b1] Ja, dacht ik al. Al gedaan ook. Maar er blijkt helemaal niets in te staan. Ja alleen 'toolbar' en 'links' , maar met niks erin. Dat converteren is dus mislukt. Ik heb er even genoeg van en zie morgen wel verder. NB Ik had de verkeerde Favorieten geconverteerd. Moest Nederlandse versie zijn. Nu is de bookmarks goed. Heb hem ook al gekopieerd naar Mozilla. Maar er staat nog STEEDS geen favorieten onder Bookmarks. Misschien moet er opnieuw worden opgestart?
Link naar reactie
[quote:e48d3d7e5a="=Rieske="][quote:e48d3d7e5a="=Rieske="] Ga naar Bookmarks-Manage Bookmarks-File-Import.[/quote:e48d3d7e5a] Zoals ik al zei. ;)[/quote:e48d3d7e5a] Hmm.... Niet achteraf erbij gezet? :o Het nadeel van het importeren van een map met favorieten via File bij Magage Bookmarks is dat je de wachtwoorden op websites e.d. allemaal opnieuw moet invullen. Het móét ook via File op het hoofdmenu kunnen, dan kun je de hele rataplan van IE importeren. Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...