Ga naar inhoud

overstappen adsl


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:d02f7d4b32="BrigitteW"]Fair Use Policy is dus wel degelijk een datalimiet, alleen weet je niet waar de grens ligt.[/quote:d02f7d4b32] Een fair use policy is geen datalimiet. Bij een fair use policy wordt namelijk gekeken wat het gemiddelde verbruik zo'n beetje is en als je er echt heel vet boven zit wordt je er misschien op aangesproken, maar je hoeft niet meer te gaan betalen. Bij een datalimiet ga je betalen voor iedere MB die je boven je datalimiet uitkomt.
Link naar reactie
[quote:6ccb94e543="Leo S"] Een fair use policy is geen datalimiet. Bij een fair use policy wordt namelijk gekeken wat het gemiddelde verbruik zo'n beetje is en als je er echt heel vet boven zit wordt je er misschien op aangesproken, maar je hoeft niet meer te gaan betalen. Bij een datalimiet ga je betalen voor iedere MB die je boven je datalimiet uitkomt.[/quote:6ccb94e543] Dat bedoelde ik dus :wink: Leon
Link naar reactie
Wacht maar, zo begon het bij de kabel ook. Op een gegeven moment, als alle top-downloaders overstappen, houden ze dat dataverkeer toch niet meer vol. Het moet tenslotte winstgevend blijven voor zo'n bedrijf. XS4all hanteert overigens 40GB voor basic en 75GB voor het abo dat daarna komt, aldus een medewerker die ik twee weken terug sprak. Dat ze dat op het moment misschien niet hard maken is absoluut geen garantie voor de toekomst.
Link naar reactie
[quote:19336f7ba6="BrigitteW"] XS4all hanteert overigens 40GB voor basic en 75GB voor het abo dat daarna komt, aldus een medewerker die ik twee weken terug sprak. Dat ze dat op het moment misschien niet hard maken is absoluut geen garantie voor de toekomst. [/quote:19336f7ba6] Waar KPN vooral naar kijkt is de capaciteit en drukte bij een bepaalde telefooncentrale. Zitten er bij dezelfde telefooncentrale veel 'heavy users' die een 'gevaar' zijn voor de capaciteit, dan wordt er pas actie ondernomen via de providers, anders niet. XS4ALL zal ook niet zo gauw klanten op de vingers tikken bij 'overmatig' dataverkeer binnen de FUP. De klant is immers koning! Wordt trouwens prima bijgehouden wat het dataverkeer per user is, in de verbruikstatistieken op: https://service.xs4all.nl/ ADSL aanbieders zullen je in het algemeen trouwens ook niet zomaar afsluiten, maar eerder een duurder abonnement aanbieden met een ruimere datalimiet/FUP.
Link naar reactie
Heb zelf HCCNet ADSL Basis, ook een aanrader. Ik heb een keer een storing gehad, toen lag ADSL er zo'n 1,5 dag uit. Na gebeld te hebben met de helpdesk dat ik het toch wel vervelend vond om 1,5 dag zonder internet te zitten kreeg ik het voorstel om over de gehele maand geen abonnementskosten te hoeven betalen. Dat zijn de betere deals :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...