Ga naar inhoud

Dialer-programma's en ADSL (en onverwachte kosten!!)


Aanbevolen berichten

Het verontrust mij wat ik op de volgende link ([url]http://www.netkwesties.nl/editie61/artikel1.html[/url]) heb kunnen lezen over callswitches en dialer-programma's. Toch heb ik hier een vraag over. Als ik het goed heb begrepen wordt er gepraat over een verbinding via een inbelmodem? (dus geen ADSL of kabel). Want zoals ik het een beetje heb kunnen lezen op een aantal andere pagina's/sites: http://www.netkwesties.nl/editie62/artikel1.html en : http://www.tweakomatic.nl/artikelen/20 , die over deze programma's informatie verstreken. . Heb ik het idee dat deze programma's bijna niets kunnen doen als je een ADSL- of kabelaansluiting hebt. Behalve een aantal instellingen veranderen in IE, zoals het veranderen van een startpagina. Ikzelf heb namelijk nog geen van deze programma's op mijn pc gehad (gelukkig), ook al heb ik pas 4 dagen lang ADSL tot mijn beschikking.. Ik probeer ook mijn pc zo goed mogelijk te beveiligen met de middelen die ik heb, namelijk door gebruik te maken van de nieuwste versies van Ad-aware, Spybot S&D, Avast antivirus, AVG antivirus, SpyWare Blaster en Zonelabs ZoneAlarm. Ik zou graag willen weten of jullie mij tevens deze vraag kunnen beantwoorden: Met een ADSL- en kabelaansluiting kun je niet voor onverwachte kosten komen te staan (geen tikken). Maar hoe zit het als je op een site terecht komt, dat een betaalsite blijkt te zijn? Het is toch zo dat je alleen op de betreffende betaalsite kunt komen door: * of via een inbelnummer (per telefoon een nummer beld en een code krijgt. Waarbij je de telefoon niet mag opleggen als je de site wil blijven bekijken) * of via gebruik te maken van een creditcard. Of zijn er soms slinkse manieren waarbij men op de een of andere manier toch nog op onverwachte kosten kan stuiten? Misschien is dit een domme vraag, maar ik wil het zekere voor het onzekere. Ik wil namelijk niet dat ik voor onverwachte kosten kom te staan. Ik hoop dat jullie deze twee vragen zo spoedig mogelijk willen beantwoorden. In ieder geval alvast bedankt en een prettige zomer(vakantie)
Link naar reactie
Als je met een creditcard betaalt, zou je dit in principe voor een specifiek te leveren produkt met een bepaalde geldigheidsduur moeten doen, niet voor iets dat variabel is. Het is vergelijkbaar met prepaid en abonnement bij een mobieltje denk ik ... Ik zou het gebruik van een creditcard bij internetbetalingen verder ook zoveel mogelijk beperken: er bestaat ingenieuze spyware die in staat is om wanneer je je creditcardgegevens ingeeft, deze opgeslagen en/of doorgezonden worden naar iemand die er dan misbruik van kan maken ...
Link naar reactie
Via een breedbandaansluiting (kabel/DSL) is het niet mogelijk door spyware of wat dan ook, verbonden te worden met een betaalsite zonder dat je iets hoeft te doen. Indien je met een ADSL-verbinding op een betaalsite komt, dan moet je met je gewone telefoon een 0900-nummer bellen en krijg je een code. Je kan met een adsl verbinding dus niet spontaan gaan "inbellen" naar dure nummers. Uiteraard dien je wel zorgvuldig om te gaan met je creditcard op internet, maar dat staat los van inbellen of vaste aansluiting.
Link naar reactie
Ik wil jullie hartelijk danken voor jullie antwoorden. Maar na een tijd surfen ben ik het volgende tegen gekomen: Ga eens naar deze link http://www.dialerdetect.nl En ga vervolgens naar FAQ: punt 6. Hier staat dat er wel geavanceerde dailers zijn die gebruik kunnen maken van een ADSL aansluiting. Mits men een USB of interne modem heeft. Dus ik neem aan dat een ethernet modem hier buiten staat? Nogmaals bedank voor jullie reactie. En een prettig weekend. :) :wink:
Link naar reactie
Ik wil jullie hartelijk danken voor jullie antwoorden. Maar na een tijd surfen ben ik het volgende tegen gekomen: Ga eens naar deze link http://www.dialerdetect.nl En ga vervolgens naar FAQ: punt 6. Hier staat dat er wel geavanceerde dailers zijn die gebruik kunnen maken van een ADSL aansluiting. Mits men een USB of interne modem heeft. Dus ik neem aan dat een ethernet modem hier buiten staat? Nogmaals bedank voor jullie reactie. En een prettig weekend. :) :wink:
Link naar reactie
pcguy en de rest, hartelijk bedankt voor jullie info. nu ben ik een stuk geruster over dit onderwerp. Zodra ik weer een vraag heb dan zien jullie mij weer. Of als ik hulp kan bieden, dan zal ik dat zeker doen. Ook al heb ik niet zo'n grote kennis op pc gebied. In ieder geval nogmaals bedankt. :P :wink:
Link naar reactie
Hallo Obi dit vond ik op de site van KPN en waar jij mij en de andere op wijst. Niet alles staat duidelijk op deze site. En heb dus even verder moeten zoeken. hieronder laat ik jullie zien wat mijn zoekresultaten zijn. (om geen reclame te maken voor KPN, heb ik niet de volledige naam van het product hier neer gezet): S.....P...t Connect S.....P...t Connect maakt gebruik van een gratis stukje software (een ‘plug-in’) dat ervoor zorgt dat uw PC de normale telefoonverbinding verbreekt en een telefoonverbinding via een nummer met een ander tarief maakt. In plaats van het normale telefoontarief betaalt u vervolgens een aangepaste tarief. De tarieven variëren. Het nieuwe tarief krijgt u altijd te zien voordat u definitief een nieuwe verbinding maakt. S.....P...t Connect komt u op de websites tegen met de knoppen ‘S.....P...t 090X’. SwitchPoint Connect is geschikt voor PC gebruikers met een telefoon- of ISDN-modem. Heeft u geen modem in uw pc, dan kunt u geen gebruik maken van S.....P...t. S.....P...t Direct biedt wel uitkomst. Klik hiervoor op de S.....P...t Direct-knop. [b:ebde331bb2]En wat is S.....P...t Direcht?:[/b:ebde331bb2] S.....P...t Direct S.....P...t Direct maakt geen gebruik van een plug-in en uw bestaande Internetverbinding blijft staan. U krijgt toegang door via een aparte telefoon of mobiel naar een betaalnummer te bellen en een toegangscode in te toetsen. Het telefoonnummer, tarief en toegangscode krijgt u op uw beeldscherm te zien als u op de knop ‘S.....P...t Direct’ klikt. S.....P...t Direct is met name geschikt voor gebruikers die via de kabel, ADSL of bedrijfsnetwerken aan Internet verbonden zijn. Ook Internetters met een PC, Macintosh-computer, Linux-software kunnen gebruik maken van SwitchPoint Direct. Maar dit is maar één variant van zo'n dialer programma! Nu heb ik nog een laatste vraag, die enigzins met dit onderwerp te maken heeft. Zoals jullie misschien gelezen hebben, heb ik een aantal programma's geinstalleerd. Voor mijn veiligheid. Nu heb ik ook SpywareBlaster en SpywareGuard geinstalleerd. En kijk elke dag voor updates. Is dit nu een goede beveiliging, of is er iets wat ik nog over het hoofd zie? in ieder geval BEDANKT :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...