Ga naar inhoud

emailen vanachter een proxy


Aanbevolen berichten

probleempje: ik heb een thuisnetwerkje van 2 pc's. Beide draaien win98SE. Op de server zit het ADSL-modem, ZoneAlarm en een AnalogX-proxy server. Het netwerk werkt, ik kan op de client internetten en vanaf de client kan ik email verzenden. Alleen ophalen wil niet lukken. (Mail prog. is Eudora5.1). De mail instellingen op client en server zijn hetzelfde behalve dan dat ik op de client naar de proxy-server verwijs ipv de pop3 & smtp -server. (Deze worden benoemd in de proxy-server). Maar voor SMTP (uitgaand) werkt dit wel, voor POP3 werkt het niet (inkomend). Wat mis ik hier? :-?
Link naar reactie
Draai je zelf een mailserver ? Als je geen mailserver draait dan dien je gewoon de standaard gegevens in het mailprogramma te gebruiken die je van de mailprovider hebt gekregen. Meestal kun je in het mailprogramma dan wel opgeven dat je een proxy wilt gebruiken... Als je echter wilt dat de 'hoofdcomputer' de mail binnenhaalt voor alle computers op het netwerk, zodat de overige computers de mail van de hoofdcomputer kunnen halen, dan zul je een mailserver moeten gaan draaien.
Link naar reactie
Nee ik draai geen mailserver. Het idee is (was?) om met de client wel de mail op te halen maar met als optie "leave mail on server". Een speciale proxy instelling heeft Eudora niet. Ik heb alle gegevens letterlijk overgenomen, behalve de namen vd pop3 en smtp -servers. Hier heb ik het adres vd proxy ingevoerd (10.0.0.1). Vervolgens in de proxy de werkelijke servernamen (pop3.tiscali.nl) aan de email aliassen gekoppeld. Voor SMTP werkt het wel, voor POP3 niet. De client komt niet verder dan: Logging into POP-server. Zou een mailserver makkelijker in te stellen zijn? groetjes en bedankt alvast
Link naar reactie
uhm...? ik geloof dat ik alleen een vaag idee heb wat er hier wordt gevraagd, dus ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven: Thuisnetwerkje, 2 pc's; netwerk vooral voor het delen vd internet verbinding. Beide pc's draaien win98SE. In de hoofd-pc zitten 2 netwerkkaarten; 1 voor het ADSLmodem, 1 voor het lokale netwerk. Dat lokale netwerk is BNC (maar dat moet geen hol uitmaken) en heeft NetBEUI + TCP/IP als protocollen. Het programma dat ik draai als proxy op de hoofd PC ondersteund: HTTP, NNTP, FTP, POP3, SMTP en SOCKS. De proxy is gebonden aan adres: 10.0.0.1 wat het lokale adres is van hoofdpc. Mailen + surfen etc. vanaf de hoofdPC gaat buiten de proxy om. Als ik op de client het 10.0.0.1 adres verander in het echte pop3-server adres kom ik bij het ophalen van mail niet verder dan: "connecting to server", wat me een stap terug lijkt tov "logging into server". Heb er ook ZoneAlarm (firewall) opzitten; internet-zone security: high; trusted-zone security: off (da's m'n lokale netwerkje). Toch maar die mailserver dan?
Link naar reactie
Ik zou het toch richting de firewall zoeken. Ik heb hier ook Eudora draaien met een proxy etc, dus min of meer jouw omgeving. Ik heb hier gewoon het IP-address van de pop en smtp-server in de Eudara omgeving staan want de router routeerd dit gewoon naar mijn provider. Ik heb hier het IP-address in staan omdat mijn Internetprovider nogal slordig met zijn DNS om gaat (Chello) en ik hierdoor regelmatig problemen had met het resolven van het IP-address van mijn Mail-provider (wat geen Chello is). Dus zet die firewall eens uit, probeer in ieder geval je SMTP en POP-address te pingen op naam en IP-address (misschien moet je port 1 (ping reply) oid open zetten) plus ik zou de port voor het resolven van de DNS open zetten. Dan kan je ook gewoon het Internet met namen pingen. Als dat nu al lukt gewoon lekker de boel de boel laten.
Link naar reactie
ik kan pingen naar 10.0.0.1 (lokaal) en naar 192.xxx.x.xx (internet, toch?) Bij een ping naar pop3.tiscali.nl en smtp.tiscali.nl krijg ik: onbekende host (maar uitgaande post werkt wel). IP adres van deze servers nog niet gevonden, ik hoop op een behulpzaam mailtje van de tiscali helpdesk. Hoe zet ik onder tussen ports open om dat te proberen? :-?
Link naar reactie
Je kan dus pingen vanaf je "hoofd-pc", dit is dus waarschijnlijk de pc waar je ook je AnalogX-proxy server heb draaien. Je kan geen ping doen vanaf een andere PC op 127.x.x.x en 169.x.x.x na, want dit zogenaamde private adressen, welke [b:645a83c91f]NOOIT[/b:645a83c91f] het Internet opgestuurd worden. Dus heb je in ieder geval niet je ping reply/forward aanstaan op je AnalogX-proxy server, zie mijn voorgaande mailtje. Waarschijnlijk staat er bij de site van de AnalogX-proxy server wel hoe je dit aan kunt zetten. Als je op jouw "hoofd-pc" wel naar "ping smtp.tiscali.nl" (zonder quotes) kan doen en een IP-address terug krijg en hetzelfde kan met pop.tiscali.nl (waarschijnlijk) dan moet je op je "hoofd-pc" ook "ping -a IP-Address" kunnen doen en dan krijg je de naam terug van de smtp en pop-server van Tiscali. Als dit niet werkt op je eigen PC, dan moet je toch naar de site van de AnalogX-proxy server om de desbetreffende porten open te zetten. Dit [b:645a83c91f]MOET[/b:645a83c91f] daar staan in de FAQ.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...