Ga naar inhoud

Opvragen websites


Aanbevolen berichten

Vreemd geval: Dochter zit met XP ("2e")PC via router op kabelmodem. Ging tot nu toe altijd goed. Recentelijk doet zich incidenteel een vreemd probleem voor: Voorbeeld: alleen haar startpagina was opvraagbaar. MSN'en gaf geen enkel probleem (geen verbinding probleem dus, bij de "hoofd" PC, een ME machine geen enkel probleem). Een simpele URL als www.knmi.nl was niet opvraagbaar, op de "hoofd" PC wel....!! Machine gescanned met Ad-aware: niets gevonden. Na legen van de Internet cache en herstart van de machine is 't probleem weer (tijdelijk?) voorbij...... Wie kan wat mogelijke oorzaken aangeven? Groet, Ton
Link naar reactie
Geen firewall; wel een router! Zoals al vaker beschreven is, voorkomt dit al een hoop ellende. Welliswaar niet alles, maar dat is de keuze die iemand maakt. Een wipje is nog altijd fijner zonder condoom, als je maar weet waar je mee bezig bent....! Maar, dat is allemaal behoorlijk off topic! 't Hele geval blijft nogal raadselachtig en ik begin me af te vragen of een "overspannen" router tot een mogelijke schuldige zou kunnen behoren....(?) Ene URL wel, een andere weer niet: blijft toch raadselachtig! Groet, Ton
Link naar reactie
[quote:3a4d33809c="derkdejong"]<er staat geen enkele firewall aan>: da´s nou ontzettend dom! ook zonder valhelm met 180 op de motor? [/quote:3a4d33809c] Valhelm is ook niet alles hoor ! Een alpino pet is veel beter ;) Recentelijke testen uit Belgie hebben uitgewezen dat een alpinopet veel veiliger is dan een valhelm ! Ze hebben in een proef een valhelm en enkele andere hoofdeksels van een hoog flatgebouw laten vallen. Toen bleek dat er niet veel over was van de valhelm en de alpinopet was nog helemaal gaaf ! :lol: [quote:3a4d33809c="Lion"] Geen firewall; wel een router! Zoals al vaker beschreven is, voorkomt dit al een hoop ellende. Welliswaar niet alles, maar dat is de keuze die iemand maakt. Een wipje is nog altijd fijner zonder condoom, als je maar weet waar je mee bezig bent....! Maar, dat is allemaal behoorlijk off topic! 't Hele geval blijft nogal raadselachtig en ik begin me af te vragen of een "overspannen" router tot een mogelijke schuldige zou kunnen behoren....(?) Ene URL wel, een andere weer niet: blijft toch raadselachtig! [/quote:3a4d33809c] Welke provider heb je ? Wat voor modem en wat voor router ? Draai je DHCP ? Zelf had ik plots binnen 1 dag 2 keer mijn netwerk hopeloos plat, ik snapte er niks van, want daarvoor had ik nooit problemen gehad. Alleen een reset van de modem en router bood hier uitkomst en ik heb toen op het modem UPnP uitgezet (had ik op het router al uitgezet)...sindsdien heb ik het niet meer gehad.
Link naar reactie
Vragen over provider, modem en router zijn hier niet relevant, omdat PC nr. 2 problemen geeft, PC nr. 1 niet. Ten 2e heeft PC nr. 2 nooit problemen gehad, maar vertoont deze kuren sinds een paar dagen. Ik heb modem/router gereset en probleem lijkt(?) weer voorbij (voorgoed?). Hoe dan ook: of de schuldvraag bij een router is te leggen.....: ik weet 't niet. De ene URL was wel, de ander niet opvraagbaar(!) Voor alle duidelijkheid: er lag dus niets "plat"....... Voorlopig maar even op slot gooien dit draadje, want ik ga nu op [u:35959d4096]vakantie[/u:35959d4096]! Groet, Ton[/u]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...