Ga naar inhoud

welke routers werken goed op een Motorola Surfboard SB5100E?


Aanbevolen berichten

Vandaag weigert mijn D-link DI-604 router (8 uur bezig geweest), dienst op een zojuist vervangen Cable-modem door de @Home monteur. Na 3 jaar trouwe dienst op een COM21, gaat @Home snelheden opschroeven en moet ik die Motorola gaan nemen en werkt die DI-604 niet meer... Alles, power-down cycle, alles alles geprobeerd *zucht*.... Ik weet het niet meer, m'n trucendoos is leeg. Wie helpt mij aub. Ik baal hier zo van. Denk je blij te worden met hogere snelheden.... Gaat de Ethernetkabel rechtstreeks de PC in, gewoon verbinding. In de eventviewer zag ik ook nog staan dat de DHCP-server een 82-IP range (mijn nieuwe IP-adres) weigert en een DHCP-NACK (not acknowledge) heeft verzonden. Geen idee waarom..... (maar misschien zet me dat op verkeerde been). Met de router is inmiddels natuurlijk van alles veranderd maar er was niks veranderd en niks heeft geholpen. Verder heeft @Home een supermakkelijke internetconfiguratie puur en alleen op hostname dus tja... je kunt niet veel fout doen. Wie weet raad ?
Link naar reactie
Ik denk dat je je eens moet verdiepen in je nieuwe modem. Ik vermoed namelijk dat deze een ingebouwde router en dhcp server aan boord heeft. Maak maar eens verbinding met http://192.168.100.1/config.html , dan kom je in de config van je modem. En daar viel mij dus die dhcp server op. Als toelichting staat daar: "The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range" Je zou ook nog eens kunnen proberen die dhcp server uit te schakelen, en kijken of je oude router dan wel werkt.
Link naar reactie
Gerben, bedankt tot dusver maar het werkt niet. Die config.html idd gezien en DHCP stond daar aan en uitgezet. de D-link router met een kleiner kabeltje erop aangesloten -> geen resultaat Power down cycle uitgevoerd - geen resultaat - ben 10 uur bezig nu - geen resultaat - In event viewer zie ik dit: The IP address lease x.x.x.x (82-IP reeks, mijn nieuwe IP-adres) for the Network Card with network address 0000C55D68D9 has been denied by the DHCP server 192.168.0.1 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message). dat valt me op verder... Ik heb verder geen "router" gezien in de config.html. Ik heb niks gezien over NAT of SPI of filter enz... - Het is een Eurodocsis netwerk geworden. Misschien dat dat ermee te maken heeft - geen resultaat In de DI-604 staat dit en blijft floepen, en opkomen: Address 00-40-05-D2-36-6E IP Address 192.168.0.1 Subnet Mask 255.255.255.0 DHCP Server Enable WAN MAC Address 00-00-C5-5D-68-D9 Connection DHCP Client Disconnected. Remaining Lease Time 00:00:00 IP Address 0.0.0.0 Subnet Mask 0.0.0.0 Gateway 0.0.0.0 Domain Name Server 0.0.0.0 Statistics of WAN Octects In/Outbound 4440 / 1312 Unicast Packets In/Outbound 0 / 0 Non-unicast Packets In/Outbound 74 / 4 Ik krijg geen IP-adres - en dus geen resultaat. Mijn vorige com21 modem, deed het 3 jaar lang perfect. Ik wordt er moedeloos van en ga nu maar stoppen. T'is 10 over half 2 's nachts.
Link naar reactie
En dit soort dingen: Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 0000C55D68D9. The following error occurred: The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server. Ach man, wordt gek hier....
Link naar reactie
Hmm. Lijkt me toch dat ze mekaar in de weg zitten, en ruzie maken over wie nou wel niet de baas is op je netwerk. Je com21 was een puur modem, de motorola doet wat meer. En dat "meer" nekt nu dus je router. Kun je niet ergens een kale hub/switch regelen, en kijken of het dan wil gaan werken?
Link naar reactie
Nou mensen, ik ben nog 's bezig geweest. Het modem op factory defaults gezet en moest ie helemaal opnieuw initialiseren en "learnen". Ook de DI-604 factory defaults gezet... alle bei dus. Dan eerst modem aan, duurt wat langer als normaal Dan router aan... Geen resultaat, het werkt gewoon niet meer. Ben ten einde raad. Ik kan niks vinden op het internet, zie gewoon veel berichten dat de DI-604 gewoon moet werken op een motorola SB5100E. DLink support gemaild en gisteren gebeld. Zij komen aan met een powerdown-cycle. Uitgevoerd (10 x zelfs) - geen resultaat. tja.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...