Ga naar inhoud

Hoe kom ik in de setup van mijn alcatel ADSL-modem?


Aanbevolen berichten

Hi :D , Hoe kom ik in de setup van mijn Alcatel Speedtouch Home ADSL-modem? Ik type dat http://10.0.0.138 in (10.0.0.150 werkt ook niet), maar dan krijg ik een page not found. Moet ik eerst de router loskoppelen of zo? Ik heb gegoogeld maar kan echt niets vinden. Zijn er trouwens ook firmware updates van dit modem? Bedankt :D , Heuvt PS Ik kreeg het modem oorspronkelijk via Mxstream/Planet.nl, maar ik gebruik het nu op een Belgische ISP; die heeft destijds ook wat instellingen in het modem aangepast om het geschikt te maken voor Belgisch Adsl.
Link naar reactie
[quote:ba23e33ec6="Leo S"]Standaard heeft deze geen webpagina om op in te loggen. Pas als je je modem [url=http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1]getweakt[/url] hebt, krijg je een webpagina in je modem.[/quote:ba23e33ec6] :o Hi Leo, Thanks, but: mijn ISP kreeg een grafische interface (webpagina) toen hij de settings aanpaste (stond ik naast toen hij het deed). En het modem is niet getweakt. Dus het moet wel kunnen. Maar hoe? Groeten, Heuvt
Link naar reactie
Hallo Volgens mij moet je hem gewoon resetten om weer terug te keren naar de fabrieksgevens, ik heb nog nooit gehoord dat een modem eerst getweakt moet worden voordat je hem kunt benaderen. Waarschijnlijk is er wat gebeurd met het inlogadres van het modem, het behoord inderdaad te zijn http://10.0.0.138 Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
Hij hoeft niet getweakt te zijn om een webpagina te krijgen... Heb ik ook nooit gedaan en heb wel een webpagina... Heb je misschien een proxy ingesteld staan? (in internet explorer: Extra - Internet-opties - tabblad Verbindingen - LAN-instellingen - een vinkje bij proxyserver) Als die namelijk aan staat, dan zal internet explorer standaard proberen via die proxy server 10.0.0.138 te vinden, en dat gaat natuurlijk niet. Probeer het eens als die uit staat. Als het dan wel werkt, en je geen zin hebt om elke keer de proxy uit te zetten als je naar die webpagina wilt, kan je de proxyserver weer aanzetten en bij die proxy-instellingen op Geavanceerd drukken, dan kan je onder het kopje Uitzonderingen adressen invoeren waarvoor hij geen proxy moet gebruiken. Vul daar dan 10.0.0.138 in en hij zou het voortaan gewoon moeten doen... Succes!
Link naar reactie
Heb je verder wel verbinding met internet ? Als je de DHCP server van de speedtouch niet kan bereiken, is het natuurlijk mogelijk dat je eigen IP adres niet in de juiste range valt. Als je eigen ip adres bv 169.245.x.x is lukt het je nooit om in je eigen netwerk 10.0.0.138 te bereiken. Jan Willem
Link naar reactie
Hi allemaal :) Bedankt voor de antwoorden. 1. Ik heb geen proxy 2. Als ik de modem reset, veranderen dan niet ook alle communicatieparameters in de modem zodat hij niet meer op Belgisch ADSL werkt (die 8/48 dingen etc)? 3. De router geeft DHCP op 192.x.x.x. Als ik de router los gooi en de PC direct aan de modem hang is het IP 169.x.x.x. Dus daarom zou ik dus niet op 10.0.0.x kunnen komen? Maar wat is dan het IP-adres van het modem als de router er tussen zit? Is er een manier om daar achter te komen? [i:95c4c814eb][size=9:95c4c814eb]Help? Peep?[/size:95c4c814eb][/i:95c4c814eb] Thanks :wink: , Heuvt
Link naar reactie
[quote:61d8383ab9="MKL"]klopt, maar als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit en daarna de pc opnieuw opstart zal hij automatisch een nieuw IP-adres aanvragen en ook de default gateway instellen op het adres van het modem. dus gewoon even de router ertussen uit halen[/quote:61d8383ab9] Hoi :D , Ik heb de router er tussen uitgehaald, gereboot, nieuwe connectie aangemaakt richting ISP, en heb nu het volgende: Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.194.49 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : PPP-adapter ISP: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 195.xxx.xxx.xxx Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255 Standaardgateway. . . . . . . . . : 195.xxx.xxx.xxx Maar 10.0.0.138 of 10.0.0.150 doen het nog steeds niet :cry:
Link naar reactie
[quote:92fc572f03="3234dmtr"]Zet je netwerkkaart eens vast met IP adres 10.0.0.150 en subnetmask 255.255.255.0. Bij een SpeedTouch Home modem die voor Mxstream is geconfigureerd staat de DHCP server nl. uit. Je 'belt' immers met Mxstream in op je SpeedTouch.[/quote:92fc572f03] "Zet je netwerkkaart eens vast met IP adres 10.0.0.150 en subnetmask 255.255.255.0" :o :oops: Sorry, hoe doe ik dat? :oops: Voor de duidelijkheid, ik zit niet op Mxstream in Nederland, maar bij een ISP in Belgie. Ik zat eerst bij Planet in NL, ben toen verhuisd naar Belgie, en heb toen dat Alcatel modem meegenomen naar Belgie. De ISP hier in Belgie heeft iets gewijzigd zodat het modem het ook in Belgie doet. Maar als ik nu doe wat jij zegt, werkt mijn Adsl dan nog? Thanks :P , Heuvt
Link naar reactie
OK, hier de tip om achter het adres te komen ga naar de msdosprompt en tik tracert www.computertotaal.nl als het goed is krijg je nu een lijstje te zien welke hij volgt om daar te komen dus de ip adressen en als het goed is staat de speedtouch er ook tussen inclusief ip adres. ( bij mij staat hij weergegeven als speedtouch LAN) succes
Link naar reactie
:D :D :D Ik heb het voor elkaar. (MKL; die tracert geeft geen modem IP :cry: ). Dus hier de tip voor alle anderen die dit in de toekomst ook nog eens zouden willen proberen; het is inderdaad de IP van de netwerkkaart manual op 10.0.0.1 zetten: Start/settings/netwerk/Lan/properties/TCP/IP/Properties/use following IP. Subnetmask is 255.0.0.0. of 255.255.255.0 (weet ik niet meer). Router er tussen uit (pc dus direct in de modem) Rebootje van PC Eventueel: reboot van de modem. :P Bedankt allemaal voor de hulp :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...