Ga naar inhoud

Geelgroene tint Asus n751jk-t7122h?


Frits Raaf

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Asus n751jk-t7122h aangeschaft. Prima laptop en zeer snel. Het beeld is op zich prima: scherp en een goede kijkhoek. Alleen wordt geel weergegeven met een wat groenige tint. Dat is vooral goed zichtbaar op deze site:http://www.hagra.nl/NL/07btw.html Op alle 5 pc's thuis wordt de achtergrond als geel weergegeven, maar de Asus gooit er een groenige "sausje" over. In de videokaartinstellingen lijkt het dat blijkbaar niet de 4 GB videokaart, maar de Intel wordt gebruikt. Misschien doet de kaart pas mee als er wat meer vermogen wordt gevraagd? Hoe dan ook: zou dat een oorzaak kunnen zijn voor de groenige tint?
Link naar reactie
Wat gebeurt er als je het beeldscherm reset via het ingebouwde menu van dat beeldscherm? Als dat niet helpt, dan moet je even een ander – geleend? – beeldscherm aansluiten op je PC. Is het beeld dan ook geel? Dan is het de PC. Is het beeld dan normaal? Dan is het je eigen beeldscherm. Als het de PC is, dan moet je eens wat morrelen met de videokabel. Helpt dat niet? Dan naar de instellingen van de videokaart kijken, want misschien is het mogelijk om de kleuren bij te stellen. Het besturingssysteem en de videokaart kunnen ook met kleurprofielen werken. Misschien net de verkeerde ingesteld?
Link naar reactie
Ik zocht iets anders en zag toevallig jouw vraag. Het ligt zeer waarschijnlijk aan de Asus Splendid Utility, die standaard op "Vivid" staat. De kleuren op mijn N751JK-T7124H waren hierdoor veel te verzadigd. Op "Normal" wordt het al een stuk frisser, ik heb 'm "Manual" op +10 staan. Succes ermee! Groet, Mark.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...