Ga naar inhoud

Geen toegang tot XP in thuisnetwerk


Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk met 3 computers, een win95B, een win2000prof en een XPprof. verder nog DVD player (KISS player met netwerkkaart.) Ik werk met vaste ip adressen via een router. Alleen op de XP, de hoofdcomputer staat een firewall. [b:18fd000486]Ik krijg vanuit de 95 en 2000 geen toegang tot de gedeelde mappen van de XP.[/b:18fd000486] krijg dan de melding op de andere computers "XP is niet toegankelijk toegang geweigerd". In de firewall zijn de ip's van 95 en 2000 trusted. Trouwens met de firewall uit lukt het ook niet. Terwijl ik wel toegang krijg tot de gedeelde printers die op de XP aangesloten zijn. Kan alles pingen vanuit elke lokatie, en kan op de XP wel in de gedeelde mappen van de 95 en 2000. Welke instelling moet ik aanpassen, heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet, trouwens het heeft in het verleden wel gewerkt. met vriendelijke groet, Fewi
Link naar reactie
Lijkt me niet want w2k gebruikt nl ook nfts, en het heeft in het verleden gewerkt, Vandaag viel me op dat een "oude" snelkoppeling naar een gedeelde map van de XP op het buroblad van de win2000 wel werkte. Zo ook de gedeelde printers, kan echter geen nieuwe printer of snelkoppelingen maken installeren want krijg dan weer geen toegang tot de XP computer. Blijft een vreemde zaak groeten FEwi
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
[quote:ffbd0302fc="fewi"]Ik heb een thuisnetwerk met 3 computers, een win95B, een win2000prof en een XPprof. verder nog DVD player (KISS player met netwerkkaart.) Ik werk met vaste ip adressen via een router. Alleen op de XP, de hoofdcomputer staat een firewall. [b:ffbd0302fc]Ik krijg vanuit de 95 en 2000 geen toegang tot de gedeelde mappen van de XP.[/b:ffbd0302fc] krijg dan de melding op de andere computers "XP is niet toegankelijk toegang geweigerd". In de firewall zijn de ip's van 95 en 2000 trusted. Trouwens met de firewall uit lukt het ook niet. Terwijl ik wel toegang krijg tot de gedeelde printers die op de XP aangesloten zijn. Kan alles pingen vanuit elke lokatie, en kan op de XP wel in de gedeelde mappen van de 95 en 2000. Welke instelling moet ik aanpassen, heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet, trouwens het heeft in het verleden wel gewerkt. met vriendelijke groet, Fewi[/quote:ffbd0302fc]Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. ZoneAlarm uitgeschakeld en alles werkte weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...