Ga naar inhoud

alternatief voor internet explorer


Aanbevolen berichten

Firefox is een opensource alternatief met de mozilla engine als ik me niet vergis. Het is lichter dan mozilla, maar heeft nog best veel opties aan boord. Persoonlijk vindt ik het een hele goede browser. Verder ben ik een grote fan van opera, dat is ook een snelle browser, maar deze is niet gratis (wel goed). suc6
Link naar reactie
Niet een écht alternatief, maar een bijzonder praktische en gratis shell voor Internet Explorer. Voordeel boven andere programma's is dat zo goed als elke webpagina wordt getest voor correcte weergave in Internet Explorer. MyIE2 geeft een pagina weer zoals IE het zou doen. Opera, Mozilla, ed. kunnen met enkele pagina's nog wat moeite hebben. Voor dit programma is een Nederlandse vertaling verkrijgbaar.: MyIE2 (MyIE2 is a multi-tabbed browser based on the IE core (IE5.x or above required). It can open multiple web pages within one browser window, and uses little system resources. MyIE2 has a greatly integrated & customizable interface which supports Skins, Plug-Ins, IE Extensions, & specific toolbars (example: GOOGLE Toolbar). MyIE2 also incorporates 2 POPUP blockers (Auto POPUP blocker & a POPUP blocker list filter) and a Content Filter. The Content filter can be used to filter offensive pictures on a web page, if desired.) Homepage: http://www.myie2.com/html_en/home.htm Groet,
Link naar reactie
[quote:0356e87729="antraxbomb"]En in nederlandse taal?[/quote:0356e87729] MyIE2 is gewoon internet exploit, maar dan met een wat blitser jasje met enkele opties. Je blijft echter de zelfde zwakheden / nugs houden, want het is en blijft I.E. Als je wat ander wilt...dan zou ik zeker eens naar firefox of opera kijken.
Link naar reactie
[quote:e8958155f0]MyIE2 is gewoon internet exploit, maar dan met een wat blitser jasje met enkele opties. Je blijft echter de zelfde zwakheden / nugs houden, want het is en blijft I.E. [/quote:e8958155f0] @bvvelde Je moet MyIE2 niet bagitaliseren. Het programma biedt een extreme uitgebreiding aan IE, en is zeker de moeite van het proberen waard! Omdat je de keuze hebt IE-plugins (bijvoorbeeld Google Toolbar, maar ook diverse vervelende spyware) wél of niet te gebruiken kun je een hoop problematiek voorkomen.
Link naar reactie
[quote:b0e0a0482e="ArjanDotOrg"][quote:b0e0a0482e]MyIE2 is gewoon internet exploit, maar dan met een wat blitser jasje met enkele opties. Je blijft echter de zelfde zwakheden / nugs houden, want het is en blijft I.E. [/quote:b0e0a0482e] @bvvelde Je moet MyIE2 niet bagitaliseren. Het programma biedt een extreme uitgebreiding aan IE, en is zeker de moeite van het proberen waard! Omdat je de keuze hebt IE-plugins (bijvoorbeeld Google Toolbar, maar ook diverse vervelende spyware) wél of niet te gebruiken kun je een hoop problematiek voorkomen.[/quote:b0e0a0482e] Oké, maar ik had begrepen dat de TS juist graag van i.e. af wilde.
Link naar reactie
MyIE2 is gewoon een schilletje om het aloude IE, no more no less. Verder lees ik hier weer het misverstand dat Mozilla (Firefox) en Opera niet met sommige webpagina's overweg zouden kunnen. Hoe bezijdens de waarheid, want het is juist andersom: sommige webpages zijn met dermate slechte code geschreven dat alleen het MS misbaksel ze kan lezen. 't Is dus maar net hoe je 't bekijkt. @ts: Mozilla Firefox is the thing! Plugins genoeg, extensions ook btw. Check de link in de bookmarks. Mocht je 'm nog sneller willen: http://www.computerbase.de/downloads/software/browser/mozilla_optimizer/
Link naar reactie
[quote:515d22a490="=Rieske="] Verder lees ik hier weer het misverstand dat Mozilla (Firefox) en Opera niet met sommige webpagina's overweg zouden kunnen. Hoe bezijdens de waarheid, want het is juist andersom: sommige webpages zijn met dermate slechte code geschreven dat alleen het MS misbaksel ze kan lezen. [/quote:515d22a490] Waar lees je dat dan ? Volgens mij heeft niemand dat gezegd toch ? Ik gebruik beide naar volle tevredenheid het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat ik soms bepaalde sites niet goed kan zien, omdat ze van je verlangen dat je internet exploit gebruikt (ja,ja...identificeren als helpt daar niet, heb ik al geprobeerd ;)). Maar als een site zo werkt, dan vindt ik het de moeite vaak al niet meer waard. Ook gebeurde het mij in het begin welleens dat ik bepaalde pop-ups miste dankzij de popup blocker...super handig, maar soms ook wel lastig...als je via een popup moet inloggen ofso ha, ha, ha :P
Link naar reactie
Er begint hier duidelijk weer een zinloze discussie die resulteert in 'de mijne is beter', 'nee, de mijne', etc. IE is geen slecht product. Maar het is een creatie van Microsoft en niet waterdicht. Fouten worden direct opgemerkt, omdat er meer Microsoft-gebruikers en -haters zijn, dan Opera- of Mozilla-haters. Was het andersom geweest, en zou Opera of Mozilla de browsermarkt beheersen, waren deze programma's doelwit geweest van een legio virus- en spywaremakers die op zoek gaan naar de zwakke punten van de software en konden we deze hele topic qua softwarenamen omdraaien. Ook Opera en Mozilla zijn goede producten. Jammer alleen dat Opera niet meer gratis is. Tabbed browsing is een bijzonder fijne functie van Opera. Deze functie wordt o.a. ook geboden door MyIE2 en Mozilla. Alleen, Firefox zit nog in een te vroeg stadium; het kan echter nog wel eens heel leuk gaan worden.
Link naar reactie
[quote:1a76edb118="ArjanDotOrg"]Er begint hier duidelijk weer een zinloze discussie die resulteert in 'de mijne is beter', 'nee, de mijne', etc. IE is geen slecht product. Maar het is niet waterdicht. En fouten worden direct opgemerkt, omdat er meer Microsoft-haters zijn, dan Opera- of Mozilla-haters. Was het andersom geweest, zou Opera of Mozilla de browsermarkt beheersen, waren deze programma's doelwit geweest van een legio virus- en spywaremakers en konden we deze hele topic qua software omdraaien. Ook Opera en Mozilla zijn goede producten. Jammer alleen dat Opera niet meer gratis is. Tabbed browsing is een bijzonder fijne functie van Opera. Deze functie wordt o.a. ook geboden door MyIE2 en Mozilla. Alleen, Firefox zit nog in een te vroeg stadium; het kan echter nog wel eens heel leuk gaan worden.[/quote:1a76edb118] Sorry hoor, maar dat is totaal niet mijn bedoeling. De TS gaf aan dat hij eens iets ander wilde proberen dan I.E. Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van Opera en Firefox... Persoonlijk heb ik geen ervaring met MyIE2, dus daar kan ik nis zinnigs over zeggen. [quote:1a76edb118="antraxbomb"] Als ik naar de nvidia site ga voor een voorbeeld zie je allemaal kruisjes die iets later worden geladen. Is daar iets tegen? [/quote:1a76edb118] Hoe lang duurt dat ? Persoonlijk vindt ik het juist een fijne optie, want je kunt de pagina zien voordat hij volledig is ingeladen.
Link naar reactie
[quote:256377829e="antraxbomb"]heel kort. Maar nu ik een 3e keer die site heb geladen is het er niet meer. Kan je dat searchbalkje rechts boven ook nog weg krijgen?[/quote:256377829e] Vast wel....ik weet zo even niet wat je bedoeld, maar je kunt vast wel ergens iets van 'panels' / 'bars' of iets dergelijks regelen.
Link naar reactie
[quote:fdb2552ebd="antraxbomb"]Kan je dat searchbalkje rechts boven ook nog weg krijgen?[/quote:fdb2552ebd] Jep, druk met rechts op een leeg stukje van de menubalk (onder de titelbalk), en ga naar customize... Sleep nu die zoekbalk naar het venster dat je gekregen hebt met allerlei knoppen en je bent hem kwijt... Als je hem later weer terug wilt, kan je weer naar customize en de searchbalk weer terugslepen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...