Ga naar inhoud

Hoe verwijder je een .exe-file van je webruimte


Aanbevolen berichten

Met WS_FTP LE 6.0 heb ik een paar dagen geleden voor een vriend een .exe-bestandje op m'n webruimte van chello gezet. Nu wil ik het er weer afhalen maar zie het nergens terug op m'n webruimte, niet met WS_FTP en niet met de FTP-verbinding van Total Commander. Als ik op de link klik krijg ik keurig het schermpje van Downloadmanager en kan ik de file binnenhalen, dus hij staat er wel degelijk op. Ik heb chello gebeld maar die zagen de file ook niet. Het is vast iets simpels met configureren (de extensie .exe zichtbaar maken o.i.d.) maar het lukt me niet uit te pluizen hoe. Weet iemand hier wat ik moet doen?
Link naar reactie
[quote:1ab456398c="webspider"]nee, simpel. Hij staat er niet :)[/quote:1ab456398c]Hij staat er wel, want hij is gewoon te downloaden (begrijp ik uit startpost). Dus dan is chello zo iritant om programma's te verbergen, want het zou wat zijn als die uitgevoerd kan worden ;). Je kan het zelf niet op lossen, moet chello doen. Jochem
Link naar reactie
Als ik in DownloadManager de associatie met .exe weghaal is de link naar het exe-bestand op m'n webruimte dood. Zo gauw ik die associatie herstel kan ik het bestand weer downloaden, maar alleen dus met behulp van het progje DownloadManager. Voor de zekerheid heb ik hetzelfde bestand nogmaals naar m'n webruimte geupload, met WS_FTP, van m'n 'local system' links naar m'n 'remote site' rechts. Het programma vraagt niet, zoals gebruikelijk: bestand overschrijven? Maar als de upload klaar is valt er niets van het exe-bestand te zien op m'n 'remote site'. Het enige dat ik kan bedenken is dat een 'executable' niet te zien is omdat je eerst iets moet 'uitvoeren' voordat het überhaupt zichtbaar kan worden. De extensie .exe is dus geassociëerd met een opdracht en niet met iets wat er al is, zoals een jpg-tje. Of is dit weer te analoog gedacht? Maar goed, de vraag blijft, hoe verwijder je zoiets? Zoals ik al schreef: bij chello zien ze het bestand ook niet. Of had ik pech met de helpdesk :wink: ? (Sorry, webspider, het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik begrijp je vragen niet goed).
Link naar reactie
Webspider denkt dat in je geheugen van je systeem (of het systeem waar je doorheen verbinding maakt) 'resten' zijn achtergebleven, zodat jou computer het bestand nog steeds vind. Verder denk ik zelf dat ze bij de chello helpdesk niet de skills bezitten. Dikke kans dat het dus een policy is, dat je geen executables op je webspace mag zetten, ivm veiligheid (en dan draait chello waarschijnlijk windows servers). Maar dat blijft allemaal gokken. Zolang je het bestand niet ziet, kan jij niets. En zal je dus op chello aangewezen zijn. Maar probeer eerst dus je internetcache te legen. Jochem
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, XBL. M'n internetcache leeg ik iedere dag, hoort bij het 'schoonmaakritueel' met behulp van System Mechanic, SpySweeper enz. Zojuist heb ik chello nog even gebeld. Ze blijven volhouden dat het bestand [i:1fca623422]niet [/i:1fca623422]op m'n webruimte staat en dat zij niets blokkeren. Op de vraag waarom ik het bestand dan wel van diezelfde webruimte kan downloaden met DownloadManager krijg ik alleen het antwoord: dat kan niet want het bestand staat niet op uw webruimte. Als ik dan vraag wat de technische verklaring is voor die tegenstrijdigheid is het antwoord: die tegenstrijdigheid is er niet want het bestandje staat niet op uw webruimte. Tsja.....chello hè.....te leuk om te stoppen :roll: . Al met al weet ik nog steeds niet hoe het precies in elkaar zit....ik wil dat exe-bestandje verwijderen, okay, maar inmiddels ben ik nieuwsgieriger naar de verklaring voor dit geval.
Link naar reactie
Hebben ze bij chello niet dat je doorverbonden wordt met een 'slimmer' persoon, als de directe persoon het niet kan afhandelen? Dat is in ieder geval bij KPN zo, en ik vraag bij hun dan ook meteen of ze me kunnen doorschakelen :P. Tja, als chello volhoud dat het er niet is, dan kan je niets. Die helpdesk medewerker weet waarschijnlijk niet hoe het allemaal met je webspace geregelt is, wat er wel en niet mag... (die persoon kan immers ook niet duidelijk maken dat je het bestand wel kan downloaden, maar dat het niet aanwezig is). Ik zou het echt niet weten. Jochem
Link naar reactie
[quote:0ebd78eaf3="XBL"]Hebben ze bij chello niet dat je doorverbonden wordt met een 'slimmer' persoon, als de directe persoon het niet kan afhandelen?[/quote:0ebd78eaf3] Nou, die jongen die ik aan de lijn had is tot drie keer toe in conclaaf gegaan met iemand die, zoals hij liet weten, 'er wel honderd keer meer verstand van had dan hijzelf' dus ja....dan heb ik ook effe geen tekst meer :wink: .
Link naar reactie
[quote:4bb67d568e="XBL"]Dikke kans dat het dus een policy is, dat je geen executables op je webspace mag zetten, ivm veiligheid (en dan draait chello waarschijnlijk windows servers).[/quote:4bb67d568e] Daar lijkt het op, ja. Iemand heeft me een plausibele verklaring gegeven: DownloadManager gebruikt zelf een zoekmachine, dus als een bepaald .exe-bestand niet op mijn webspace staat gaat ie automatisch op zoek naar een plaats waar het wel staat. Daarom lijkt het alsof mijn link werkt maar in feite verwijst DownloadManager naar een andere site. Als ik, met DownloadManager in mijn systeem geïnstalleerd, google op ndntenst.exe krijg ik gelijk het downloadschermpje van de manager voor m'n neus. Als ik DownloadManager deïnstalleer is mijn link dood en kan ik Google met hetzelfde bestand laten zoeken naar alternatieve download-locaties. Het moet dus wel zo zijn dat het betreffende bestand inderdaad niet op m'n webspace staat omdat de chello-server het niet toelaat. De eerste keer word je op het verkeerde been gezet door WS_FTP die aangeeft dat de upload geslaagd is, de tweede keer door DownloadManager die net doet alsof de link naar jouw webruimte werkt. Beetje lang verhaal, hoop dat het duidelijk is..... :wink:
Link naar reactie
[quote:a3243fbecf="Wouter Broekhuizen"]Gooi er nog eens een (redelijk groot) exe bestand op en kijk of de beschikbare ruimte die je nog heb vermindert is. Dan weet je zeker of het er wel of niet opkomt.[/quote:a3243fbecf] Euhhh.....ja.....bij nader inzien lijkt het toch aan iets anders te liggen: m'n webruimte is gewoon te vol, viel me pas op met de FTP-verbinding van Total Commander. Als ik er een .tiff-bestand van 9Mb. opzet zie ik dat ook niet terug, maar een .exe-file van een paar kB. lukt prima. Het verwarrende is dat de upload gewoon braaf doorgaat, welk bestand je ook neemt, totdat alles erop lijkt te staan. En als DownloadManager je dan de indruk geeft dat de link werkt....nou ja..... van die dingen hè..... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...