Ga naar inhoud

Adsl en domeinnaam


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil graag mijn domeinnaam koppelen aan mijn thuisservertje. Momenteel gebruik ik een Speedtouch modem, maar daar wordt later nog een router op aangesloten. Welk ip-adres moet ik nu opgeven aan mijn Domein-host ? Dat van het modem ? of iets anders ? Dit staat er in het modem : [code:1:0dc0f23ecb] PPPoA_1 82.92.xx.xx/32 Auto napt eth0 169.254.xx.xx/16 Auto none eth0 10.0.0.138/24 User none loop 127.0.0.1/8 Auto none [/code:1:0dc0f23ecb] Waarom komt eth0 eigenlijk 2 keer voor ? Wat betekenen de afkortingen eigenlijk ? PPPoA_1 is het modem denk ik, maar verder weet ik het niet.
Link naar reactie
[quote:236c0928af="WhiteCap"]http://www.whatismyip.com/[/quote:236c0928af] Ja, dan krijg ik du het ip van mijn modem ? (denk ik). Maar welk ip moet ik opgeven voor mijn domeinnaam ? Het modem ip ? En hoe zit het dan met subdomeinen ... en hoe weet het modem dan welke computer hij moet aanspreken als iemand het domein.nl intikt (of subdomein.domein.nl) ?
Link naar reactie
[quote:702f91fbb0="WhiteCap"]Je hebt altijd een DNS. Primair en Secundaire. Je moet de Primaire hebben. Welk bedrijf ga je dat domein dan kopen ?[/quote:702f91fbb0] subhosting.nl Misschien ondersteunen zij daar niet dns voor domeinnen en moet je verplicht een hostingpakket nemen en anders zelf in je DNS voorzien ?
Link naar reactie
[quote:8c9f0439f5="WhiteCap"]Dat kan ook ja. Als ik jou was zou ik naar een iets beter bekend bedrijf gaan, of ervaringen of deze host bekijken. Heb je echte vragen of hosts ? http://www.webhostingtalk.nl/[/quote:8c9f0439f5] Nou, kijk...ik heb daar al bijna 1 jaar een domein. Had eerst een basis-paketje..., maar wil deze nu dus opzeggen om de domeinnaam te koppelen aan een eigen mail- / web- / ftp-server etc. Verhuizen lukt niet meer denk ik, want moet minimaal 1 maand van te voren opzeggen :oops:
Link naar reactie
[quote:e47254cbfb="WhiteCap"]Hmm... Misschien toch verstandig om even een e-mailtje te sturen naar subhosting.nl.[/quote:e47254cbfb] Ja, maar de support is momenteel niet al te best. Het lijkt wel of ze door een ander bedrijf zijn overgenomen, want een tijdje terug hadden ze plots een nieuwe site, de abbo's zijn veranderd en de prijzen ook. Op de website is helemaal geen suport / faq / info meet te vinden sindsdien. Email wordt traag, of zelfs helemaal niet op gereageerd. Toen ik mij destijds registreerde ging dit allemaal veel vlotter en vriendelijker. Ik had gedacht dat het maar voor 1 jaartje zou zijn, maar het domein is nu nogal populair voor email, dus nu wil ik het graag aanhouden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oké, het gaat dus helemaal niet goed. Na enkele mailtjes nog totaal geen reactie of bevestiging. Ik wil natuurlijk graag problemen voorkomen, maar het ziet er nu naar uit dat dat onvermeidelijk is. Ik had een hostingpakket bij hen lopen, maar dat wilde ik opzeggen om vervolgens het domeinnaam aan te houden voor mijn eigen server. Zoals gezegd wordt er totaal niet meer gereageerd. Mijn overeenkomst loopt bijna af, maar wordt automatisch verlengd (minimale opzegtermijn van 1 maand is dankzij hun al verlopen). Indien ik wijger te betalen..., want met een dergelijke service ga ik natuurlijk niet akkoord..., wat gebeurd er dan ? Komt het domein dan weer beschikbaar zodat ik het opnieuw kan registreren ? Of kon dat wel eens problematisch worden ? Ik ben erg gehecht aan het domein en zou het vervelend vinden om het op deze mannier te verliezen. Hoe dien ik nu te handelen ?
Link naar reactie
[quote:f929fc9992="HeadOUt"]1. Aangetekend opzeggen bij je huidige hoster. 2. Nieuwe hoster zoeken 3. Domeinnaam verhuizen.[/quote:f929fc9992] Helaas is het uiterlijke opzegtermijn van 1 maand al verstreken dankzij hun handelen. Ik denk dat ik dan toch maar 1 jaar bij hen er aan vast plak, want anders raak ik mijn domein misschien kwijt... Wel eis ik dan dat ze het hostingpakket omzetten in een domein & dns dienst...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...