Ga naar inhoud

Ik heb een uitstekende wifi-verbinding maar geen internettoegang?


manuel23

Aanbevolen berichten

Ik kamp al gedurende 3 maanden met problemen met mijn internet. De probleem is als volgt: De internet valt uit na een gebruik van amper een half uur. De WiFi heeft volledige bereik maar er staat bij storing een geel uitroepteken voor de WiFi verbinding. Ik heb een vermoeden dat het aan de laptop zelf ligt. Het gaat om een Samsung rv520. Die vermoeden is voor mij grotendeels vandaag bevestigd aangezien wij een compleet nieuwe kabel abonnement aangesloten hebben gekregen van CAIWAY en de problemen doen zich nog steeds voort. Ook zijn er geen problemen voorgekomen met de WiFi verbindingen met de mobiele telefoons. Wat mij opvalt is dat er in de nachtelijke uren, als ik dan gebruik maak van de laptop de verbinding zelfs helemaal uitvalt en ik een rode kruis te zien krijg waar normaliter de WiFi verbinding mee word aangegeven. Dit gebeurt direct na het opstarten van de laptop en is ook voorgekomen na wat gesurft te hebben op het internet. Wat meestal helpt om weer eventjes internet toegang te krijgen is om de laptop even uit/aan te zetten. Ik heb mijn internet provider gebeld, maar die konden mij niet helpen. Een medewerker van Samsung adviseerde mij om het terug te brengen naar fabrieksinstellingen zonder ook maar 1 vraag te stellen, dus ik hoop dat de mensen op dit forum misschien wat bruikbare advies hebben voor een oplossing. Mvg.
Link naar reactie
Effe een tip, de wifi kanalen zijn met name in woonwijken, erg overbelast, omdat bijna iedereen je buren, links, rechts, ónder, boven je enz, zowat een wifi router gebruiken voor hun internet, het advies is, zodra je bij het instellen van je router, een vrij kanaal hebt gevonden, en je hebt goed kunnen internetten, laat je router aan staan, dan blijft dát kanaal bezet, doordat je router een constant signaal blijft uitzenden, zo kan je laptop de router de volgende keer weer vinden, wanneer je weer online gaat. Maar schakel je de router uit dan wordt dat kanaal ingenomen, door de router van iemand anders, dat is de oorzaak dat je dan weer wel, dan wéér geen verbinding kan maken. Dus laat je router aan staan. Dan kun je probleemloos gebruik maken van je Wi-Fi router, O, ja zorg wel dat de beveiliging is ingeschakeld. Trouwens het stroomverbruik is vergelijkbaar met die van een elektronische digitale wekker. . mocht dat niet helpen http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/cant-connect-to-network#1TC=windows-8 Maar ik denk dat de eerste suggestie wel zal werken. Ofwel laat je router éénmaal goed ingesteld aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...