Ga naar inhoud

Internet Verslaafd?


Aanbevolen berichten

Allereerst: als deze post hier niet thuis hoort, mijn excuses alvast en laat het me ajb weten, want het is niet mijn bedoeling om te 'spammen' . Ik weet alleen niet zo goed waar ik beter de onderstaande vraag kan stellen dan in fora over internet etc.: overige suggesties welkom trouwens! Hier in ieder geval mijn vraag in de hoop dat dit wellicht wel een acceptabele plek is om hem te stellen: Zou je zeggen dat je verslaafd bent aan internet? Of is het een uit de hand gelopen hobby? Ik ben voor een korte TV reportage op zoek naar mensen bij wie internet een negatief effect heeft gehad op hun leven, vooral op hun sociaal leven. Het zogenaamde "internet-widow(er)" fenomeen zeg maar. Ziet je partner meer van je rug dan van je gezicht omdat je zo veel achter de computer zit? Kan en wil je er over vertellen? Heb je grappige anecdotes? Was je verslaafd en nu 'genezen' of komt het nooit meer goed? Het gaat om een korte (enigzins grappige) reportage voor het programma Mores TV. Meer info op: [url]http://www.xs4all.nl/~suzero/morestv/[/url] Bedankt alvast, groetjes, Suzanna
Link naar reactie
[quote:b7930d4713="suzero"] Allereerst: als deze post hier niet thuis hoort, mijn excuses alvast en laat het me ajb weten, want het is niet mijn bedoeling om te 'spammen' . Ik weet alleen niet zo goed waar ik beter de onderstaande vraag kan stellen dan in fora over internet etc.: overige suggesties welkom trouwens! Hier in ieder geval mijn vraag in de hoop dat dit wellicht wel een acceptabele plek is om hem te stellen: Zou je zeggen dat je verslaafd bent aan internet? Of is het een uit de hand gelopen hobby? Ik ben voor een korte TV reportage op zoek naar mensen bij wie internet een negatief effect heeft gehad op hun leven, vooral op hun sociaal leven. Het zogenaamde "internet-widow(er)" fenomeen zeg maar. Ziet je partner meer van je rug dan van je gezicht omdat je zo veel achter de computer zit? Kan en wil je er over vertellen? Heb je grappige anecdotes? Was je verslaafd en nu 'genezen' of komt het nooit meer goed? Het gaat om een korte (enigzins grappige) reportage voor het programma Mores TV. Meer info op: [url]http://www.xs4all.nl/~suzero/morestv/[/url] Bedankt alvast, groetjes, Suzanna [/quote:b7930d4713] 1. Ik ben misschien wel verslaafd aan internet, maar da's beter dan drank of drugs; 2. Wat betreft sociaal leven: Ik heb een aantal van mijn huidige vrienden (plus mijn huidige vriendin) via internet (toen ICQ hot was) leren kennen ... Ook MSN helpt goed om contacten te onderhouden in binnen- en buitenland; 3. Mijn kennisniveau wat betreft PC's is met sprongen vooruit gegaan, m.n. m.b.t. PC's. Ook vragen die ik heb m.b.t. andere zaken stel ik aan m'n goede vriend Google; 4. Ik shop veel voordeliger omdat ik alle online winkels kan raadplegen en dus kan prijsvergelijken; 5. Ik zie de meeste films maanden voordat ze in de Nederlandse bioscoop uitkomen, scheelt ook bioscoopkaartjes en magnetron-popcorn smaakt even goed en is veel goedkoper ... dus meer geld voor bier :P Ook mijn vriendin maakt bij het maken van studie-opdrachten gretig gebruik van mijn kennis van internet ... geen negatieve effecten op mijn leven dus!
Link naar reactie
[quote:811d2e2363="Obi-wan-kenobi"]2. Wat betreft sociaal leven: Ik heb een aantal van mijn huidige vrienden (plus mijn huidige vriendin) via internet (toen ICQ hot was) leren kennen ... Ook MSN helpt goed om contacten te onderhouden in binnen- en buitenland.[/quote:811d2e2363]Zie je die vrienden ook in het echt dan? Anders kan ik het geen vrienden noemen, sorry. En Suzanne, leuke foto van jullie 3 op je website!
Link naar reactie
ik ben goed verslaafd, maar heb een zeer goed sociaal leven. voorbeeld verslaving: wanneer ik wakker word zet ik mezelf direct achter de pc. ik vergeet de tijd, mijn rammelende maag en de belangrijke dingen die ik moest doen. ik stel dan alles lekker uit en surf wat rustig. ik heb op moment van schrijven nog niets eens de moeite genomen mijn tanden te poetsen, terwijl ik vanaf 08.00 achter mijn pc zit. dit gaat van kwaad tot erger. ik heb mijn vwo al verruild voor de havo en ook in mijn vervolgstudie moet ik het eerste jaar nog zien te halen. ik heb genoeg te doen, maar de honger naar mijn browser is best groot op zo'n dag. mijn vader en moeder vragen zich weleens af waarom zij mij een laptop gegeven hebben want overal zit dat ding op mijn schoot. Ik doe geen moer op een 'vrije' dag en met de komst van draadloos internet ben ik helemaal niet te stoppen. mijn kamer is een stinkens internethol geworden en ik werk 24/7 om mijn webserver in de lucht te houden. zonder internet word ik lichtelijk gek, ik voel mij beperkt in mijn mogelijkheden. een pc zonder internet is voor mij nutteloos. ik kan dan geen kant op. als ik je een beetje het idee geef dat ik voldoe aan wat je zoekt moet je het maar zeggen. succes iig. een 24/7 computer!totaal forummer, d.
Link naar reactie
[quote:5149e62fc3="MichielPH"] [quote:5149e62fc3="Obi-wan-kenobi"]2. Wat betreft sociaal leven: Ik heb een aantal van mijn huidige vrienden (plus mijn huidige vriendin) via internet (toen ICQ hot was) leren kennen ... Ook MSN helpt goed om contacten te onderhouden in binnen- en buitenland. [/quote:5149e62fc3] Zie je die vrienden ook in het echt dan? Anders kan ik het geen vrienden noemen, sorry. [/quote:5149e62fc3] Zeg MichielPH-neutraal: Het zou zeer zielig zijn om een vriendin te hebben, zonder haar in levende lijve te ontmoeten en te genieten van de geneugten des levens ... anders zit je maar thuis met je joystick te spelen! :P Vrienden in het buitenland hebben is tevens een goed excuus om op vakantie te gaan ... 8)
Link naar reactie
[quote:3c6cc2d514="Obi-wan-kenobi"][quote:3c6cc2d514="Dilbert"] ... , maar heb een zeer goed sociaal leven. [/quote:3c6cc2d514] En hebbie ook een voorbeeld uit je goeie sociale leven? :wink:[/quote:3c6cc2d514] goed punt: ik studeer me suf ( ook studieborrels ) ben zeker 3 avonden in de week in de kroeg te vinden sta 7 dagen per week te hockeyen ( onmdat het zo gezellig is) :wink: en dat allemaal met een aantal goede vriendjes en vriendinnetjes ( ;) ) ow ja: niet geheel onbelangrijk van een goed sociaal leven; tevreden zijn met jezelf. dat ben ik namelijk zeker. ( ow dil, wat ben je toch een lekkerding. 8) :lol: ) d.
Link naar reactie
[quote:bf52203a33]voorbeeld verslaving: wanneer ik wakker word zet ik mezelf direct achter de pc. ik vergeet de tijd, mijn rammelende maag en de belangrijke dingen die ik moest doen. ik stel dan alles lekker uit en surf wat rustig. ik heb op moment van schrijven nog niets eens de moeite genomen mijn tanden te poetsen, terwijl ik vanaf 08.00 achter mijn pc zit. dit gaat van kwaad tot erger. ik heb mijn vwo al verruild voor de havo en ook in mijn vervolgstudie moet ik het eerste jaar nog zien te halen. ik heb genoeg te doen, maar de honger naar mijn browser is best groot op zo'n dag. mijn vader en moeder vragen zich weleens af waarom zij mij een laptop gegeven hebben want overal zit dat ding op mijn schoot. Ik doe geen moer op een 'vrije' dag en met de komst van draadloos internet ben ik helemaal niet te stoppen. mijn kamer is een stinkens internethol geworden en ik werk 24/7 om mijn webserver in de lucht te houden. zonder internet word ik lichtelijk gek, ik voel mij beperkt in mijn mogelijkheden. een pc zonder internet is voor mij nutteloos. ik kan dan geen kant op. als ik je een beetje het idee geef dat ik voldoe aan wat je zoekt moet je het maar zeggen. succes iig. een 24/7 computer!totaal forummer, d.[/quote:bf52203a33] Aaah, te gek. Hoef ik het zelf niet meer te typen. Ik ben echt EXACT hetzelfde ! 's avonds in het weekend ben ik trouwens niet snel achter mijn pc te vinden.
Link naar reactie
Ook ik ben een internet verslaafde, S'ochtends wakker worden, pc aan.. kijken of mijn andere 2 servertjes nog online zijn en draaien. dan maar eens snel eten en naar werk/school gaan. waar ik tevens ook internet lol. Geschiedenis: Hey begon een aantal jaar gelden toen de 233mhz in huis kwam MET dialup modem. Zeer interessant dat internetten , begon een beetje met muziekjes downloaden van napster met 2kb/s. Toen had ik al snel gezien dat die modem veel te traag en te duur was ( tenminste dat te duur vond mijn pa :D ) dus , adsl kwam net om de hoek zetten en ja hoor zsm adsl in huis! het internet freaken trok zich aan , msnen gamen noem het maar op. Toen kwam mijn 2ghz pc'tje en ik ben niet meer van het internet af te slaan , s' ochtends tot s'avonds en mogelijk in het weekend. Als sociaal leven ging ik uiteraard nog steeds lekker kroegen, want ja .........bier gaat wel voor. Dus door het internet en de komst van de pc ben ik maar systeembeheer gaan doen. Dus ik zit nu op mijn werk als part time systeembeheerder beetje pc's te fixen en nu wat te internetten terwijl ik thuis 3 pc's heb draaien en waar niemand achter zit :D . Ik kan wel zeggen dat het een wat uit de hand gelopen hobby is.
Link naar reactie
tjah, ik kan niet meer zonder internet, ben super kwaad als het (zelden hoor) wegvalt. pc staat meestal de hele dag aan en als het echt nodig is ook s'nachts. m'n baan is ook in de ict en leer nog steeds voor netwerkbeheerder (systeembeheerder). ben meestal ook wel achter de pc te vinden. maar de tv staat er bij aan. vrienden en uitgaan sport enz gaan voor de pc (sport niet altijd :oops: ) het is dus niet het alle belangrijkste :D
Link naar reactie
ik ben veel hier te vinden. verder ben ik 24/7 met mijn server bezig deze te onderhouden. Ook test ik daar een heleboel nieuwe software en maak ik geregeld proef opstellingen. *kijken hoeveel ie kan hebben* 8) productief ben ik niet. ik surf maar wat aan. daarnaast ben ik ook bezig met eigen projecten op mijn notebook. zoveel zelfs dat ik van HP een nieuwe accu toegestuurd moest krijgen. :lol: d.
Link naar reactie
mijn sociale leven is zeeer achteruit gegaan sinds ik ADSL heb normaal ging ik vaker uit en ging ik met vrienden op vakantie of heel vaak voetballen nu doe ik dat voetballen nog wel, maar ook maar 1 keer per week met ze op vakantie....neh ik zit liever achter me pc ik ben altijd online en pc staat savonds ook soms aan wanneer me ouders zeer boos zijn omdat ik zoveel inet dan zetten ze de draadloze router wel uit maar ik zet hem dan toch weer gelijk aan ja me vriednen zeggen dat ook: als je geen inet had...zaten we nu leuke dingen te doen, over msn
Link naar reactie
[quote:1d49ac1997="suzero"] Wat is het toch aan computers / internet dat zo verslavend is? [/quote:1d49ac1997] Onuitputtelijke bron van (actuele) informatie en entertainment Snel en doeltreffend communicatiemiddel [quote:1d49ac1997="suzero"] Wat doen jullie de hele dag/nacht met internet? Productieve dingen of vooral veel surfen/chatten? [/quote:1d49ac1997] Nieuws lezen Shoppen Downloaden van films en muziek E-mailen en chatten Beetje werk Dit forum bestoken :lol: etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...