Ga naar inhoud

FTP server werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik wou vndg ff voor de gein een FTP servertje opzetten. Beetje ermee spelen en sow... :D Ik had in de C!T gelezen over het progje "Ability Server". Ik download het progje, set een user account en ga naar ftp://ipadres/ krijg ik deze fout: --------------------------- Fout met FTP-map --------------------------- Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt. Details: Kan geen verbinding maken met de server --------------------------- OK --------------------------- Ik zet m'n Norton Internet Security uit, probeer het nog eens, maar weer die fout. Ik download een ander FTP programmatje, "BulletProof FTP Server". Krijg ik weer dezelfde fout. Door iemand anders ff laten uitproberen (of hij wel toegang kreeg), maar ook hij kreeg geen toegang. Ik vind het best wel vaag, weet iemand misschien wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt, Rens [edit] Hmmz, ik zat er net op, maar dat was op ftp://10.0.0.3, maar dit is niet open voor publiek toch? en dat moet eigenlijk wel.... [/edit]
Link naar reactie
Ik heb ooit, een tijd terug, een heel verhaal getypt hierover (zie hieronder). Allereerst zou ik opzoeken wat je IP is. Doe dus start > uitvoeren > ipconfig. Vervolgens zet je de server aan, en probeer je te verbinden met dat IP. Als ik jou was zou ik geen IE daarvoor gebruiken, maar een 'echt' ftp-proggie, want die geven betere fout codes etc. Zie je meteen waar het fout gaat. Lees verder even onderstaand verhaal: [quote:6f14a8407c="http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=665483#665483"]Ok, ik ga proberen het uit te leggen (veel text, waarschijnlijk :p). Als server gebruik ik Serv-U in het verhaal. Om te beginnen moet je weten dat elke computer wordt geïdentificeerd door middel van een IP-address op het internet. Maar ook binnen een LAN (wat jullie computers aan die multi-pc modem ook is), krijgen computers een IP-address. Een router (die in die multi-pc modem zit) zorgt voor het verdelen van de IP-aderessen binnen het LAN en zorgt ervoor dat je onder 1 IP-address op het internet kan (immers, op het internet staat je hele netwerk maar onder 1 ip-address bekend). Een voorbeeld (mijn situatie): Wij hebben een multi-pc modem van Etech (doet er verder niet toe). En daar hangen 2 computers aan. Binnen het netwerk heeft de router/modem het ip address 10.0.0.2, PC1: 10.0.0.3 en PC2: 10.0.0.4. Echter, voor computers van buiten vallen deze twee computers en de modem onder 1 ip address. Namelijk 62.59.239.*** (niet iedereen hoeft m'n ip te weten , vandaar die ***). Als dus iemand wil verbinden met jou computer (= server), zal hij het ip address moeten in vullen wat voor de buitenwereld te zien (in bovenstaand voorbeeld is dat 62.59.239.***). Maar... dan komt die aanvraag voor een verbinding binnen bij de router, en dan? De router weet niet welke poort bij welke computer hoort (immers, alle computer hebben in het LAN een eigen IP address). Dit moet je dus aangeven in dat apparaat. Kijk maar in de handleiding naar iets als 'server' of 'port forwarden' of zoiets als dat. Of ga zelf op onderzoek uit in de router, en als je denk dat je het gevonden hebt, post je het hier nog voor de zekerheid. Nouja, als je dus in de router hebt aangegeven dat port 21 (dat is de ftp port) naar het IP address van jou computer geforward moet worden, is het een peace of cake... of appeltje eitje... of wat je maar wil . Voor het opzetten van Serv-U moet je [url=http://82.37.5.5:2069/Serv-U-4.1/start.htm]deze site[/url] eens checken. Staat stap voor stap hoe je de boel moet opzetten. Voor het vinden van je ip address moet je maar even [url=http://whatismyip.com]www.whatismyip.com[/url] checken. Dan weet je dat ook meteen . En voor het vinden van je LAN IP, moet je even start > run > ipconfig doen en dan kijken naar een LAN IP (weet niet meer zeker hoe die eruit zien ). Hoop dat het zo duidelijker is! Jochem[/quote:6f14a8407c] Jochem
Link naar reactie
Ik heb Serve-U, en nu weer hetzelfde gezeik. Ik zit nu op andere computer, hij werkt wel op ftp://10.0.0.7 & met FlashFXP connecten op 10.0.0.7, maar ik krijg um niet public draaiend, hij werkt alleen local. Ik weet niet hoe ik de forward in moet stellen met Serve-U, ik heb het ook al geprobeerd met Enable Dynamic DNS aan, maar dan werkt het ook niet. Misschien kun je me verder helpen? Mzzls, Rensjuh
Link naar reactie
[quote:85faef1dc0="Rens_uit_His"]Fucksooi man, nooit geweten dat het zo klote zou zijn om ff ftp servertje op te zetten :D [/quote:85faef1dc0]Mja, gewoon geen router nemen/zelf de router beheren/weten hoe het werkt. Zo lastig is het niet. Mss omdat het de eerste keer is... Iig, succes met het vinden van pass + user. Jochem
Link naar reactie
Yes, username + password gevonden :D Bleek dus gewoon de standaard username en password te zijn. Nu nog weten hoe ik de forward instel :wink: Mzzls, Rens [edit] Ik heb een E-tech ADSL Ethernet Router. Als ik "in de router zit" kan ik naar Virtual Server Configuration, ik denk dat ik deze moet hebben. Ik dit toevoegen in dat scherm: ID, Public Port, Private Port, Port Type, Host IP Address port type is een check box, hier kan ik uit kiezen: TCP & UDP. Zit ik hier nu goed te kijken?? [/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...